Debat om digitale tv-kanaler, HDTV, tv-distributører og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signal

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Juztme05
Hej alle..

Jeg har netop købt mig et 40" fladskærmsfjernsyn - Samsung LE40C535.

Jeg har dog problemer med at billede er en lille smule ude af sync i forhold til billedet. Det drejer sig cirka om ½-1 sekund, som billedet vises før lyden.

Er der andre der har haft samme problem?

I så fald hører jeg gerne om hvordan I har løst dette.

På forhånd tak.

Vh. Bo
Af Juztme05
Det skal lige siges, at jeg har kabeltv fra YouSee..
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Drejer det sig om alle dine kanaler? Jeg har også et par kanaler fra tid til anden, som er ude af sync.
Af Juztme05
Ja, det er gældende for alle mine kanaler.. :-(
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvordan modtager du dit TV-signal?
Af Juztme05
Det er kablet - med almindelig antennekabel.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det var nu ikke lige det jeg mente. Er det kabel-tv, antenne eller satellit? Og er det analogt eller digitalt?
Af Juztme05
Det er kabel-tv fra YouSee - og det er udelukkende digitalt.

Kan det have noget at gøre med antennekablet? Har læst noget på nettet med at det skal være dobbeltskærmet, eller er det kun hvis man oplever støj på kanalerne?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det har kun noget med støj på signalet at gøre. Støj vil ikke give forsinkelse i lyden, men derimod fejl i billede og lyd, som ikke "blot" er forsinkelse, men simpelthen udfald.

Har du et programkort til TV'et også, eller ser du dubletterne du har fået af de analoge kanaler uden programkort?
Af Juztme05
Hej igen..

Og tak for det hurtige svar.. :-)

Jeg har ikke noget programkort. Jeg er ikke så meget inde i det tekniske, men søgte blot på alle de digitale kanaler, da jeg fik fjernsynet. Så om det så er dubletter af analoge kanaler - det skal jeg ikke gøre mig klog på. Men den spurgte om jeg vil søge på analoge eller digitale kanaler..
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nej, det er måske også lidt usmart skrevet af mig. Yousee har fra årsskiftet udsendt alle deres kanaler som både analogt og digitalt - heraf "dubletter" - så man kunne se hele sin programpakke digitalt uden merpris. HVis man vil have ekstra kanaler i eks. HD-kvalitet, så kræves der et programkort også.

Kan du prøve at slå nogle af de mange billedjusteringer fra? 3D filter mv.
Af Juztme05
Ja, det kan jeg da godt prøve at "lege" lidt med - men det er vel ikke meningen med at købe et nyt lækkert fjernsyn, at man skal slå nogle af alle de nye smarte funktioner fra, før det virker..
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Disse funtioner er kun smarte hvis du spørger producenten. Hvis du læser en vilkårlig af vore anmeldelser, så vil du se, at vi konsekvent slår 90% af disse ting fra. Når du kører med et digitalt signal, så er der ikke noget støj, som TV'et skal prøve at kompensere for. Hvis du lægger støjfiltrering ind ovenpå, så vil du i stedet ødelægge noget, der ikke skulle have været pillet ved i billedet.