Debat om digitale tv-kanaler, HDTV, tv-distributører og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signal

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Hellesen
Hej - jeg har nu læst en masse her på Flatpanels og har et enkelt kort spørgsmål: Hvis man "nøjes" med et tv 32" i HD ready - kan man så se de kanaler/udsendelser, der viser HD format? (Jeg forsøger blot at sikre mig fremadrettet). Jeg skal købe TV til mit sommerhus, og vil ikke investere mere end højst nødvendigt - men heller ikke risikere, at mit TV bliver ubrugeligt inden for kort tid :)
Brugeravatar
Af MigSelv
Hej
HD Ready er nok, forstået på den måde, at DR HD sender i opløsningen 720p. Dette er normen HD Ready skal opfylde, ved BluRay er opløsningen 1080p, men vil kunne afspilles uden problemer, dog i lavere opløsning. Alt efter afstand til TV, er det ikke sikkert, at du vil kunne se forskellen.
HD signaler fra eks.vis Canal Digital sendes som 1080i, der kan dog vælges 720p i setup menu, dette giver heller ikke problemer, uanset valg af opløsning.
Du skal dog være opmærksom på de indbyggede tunere, her skal alt være "up to date".
Af Hellesen
Mange tak for dit svar - så er jeg mere rolig. Det var fordi jeg så et godt tilbud hos Bilka http://www.bilka.dk/CONTENT/flash/Annon ... _uge26.pdf - et Sony. Jeg er opmærksom på, at det skal have DVB-T og C og MPEG4. Dette Sony har disse ting - og opløsningen virker "fornuftig". Men jeg var utryg ved HD ready.Men nu tør jeg godt købe :)
Af xcardman
prøv lige og læs nogle af de som har købt det tv
man kan også købe for billigt
giv lidt mere for en ex500
ikke pågrund af Full HD, men fordi det panel der sidder bare er langt bedre
Af Hellesen
Hej igen - hvor kan jeg se anmeldelser af dette tv?