Debat om digitale tv-kanaler, HDTV, tv-distributører og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signal

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af glacial
Hej

Jeg er godt i gang med at udvælge mit nye tv og har indtil videre kun gået efter full hd tv. Det skal være 50", men er kommet i tvivl om hvad man egentlig går glip af ved feks. at se bluray på et hd-ready tv. Er forskellen virkelig så markant ?
Af glacial
super yakken - mange tak :)

Jeg sidder ca. 5 m fra skærmen så full hd er vist ikke en absolut nødvendighed.

Er THX-cerificering en "garanti" for at de primære parametre er "i orden" ?
F.eks. med hensyn til farvegengivelse og en god billedprocessor og ved du om der er forskel på THX-certificering modellerne imellem ?.

Endeligt: Hvordan kan man se om et tv kan fås med en feature der tillader skærmen at ændre sin opdateringsfrekvens til at passe med et helt multiplum af 24, såsom 72 Hz eller 96 Hz. Er det når der i specs. står 1080p24 ?
Senest rettet af glacial 31. maj 2010, 21:47, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
THX-certificeringen er ingen garanti for at billedbehandlingen er bedre end gennemsnittet. En THX-setting er dog typisk en indikator på, at du vil kunne få et markant bedre billede (rent farvemæssigt) i denne indstilling, end du selv vil kunne sjusse dig frem til på egen hånd. Der er dog ikke nogen krav til billedbehandlingen i sig selv, så de-interlacing, opskalering osv. er ikke omfattet.