Debat om digitale tv-kanaler, HDTV, tv-distributører og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signal

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Sichlau
Jeg er, og har i lang tid været, på udkig efter et nyt fjernsyn. Mit forbrug er udelukkende dvd- og blu-ray-film. PT er mit antennekabel ikke tilsluttet og jeg ved ikke om det kommer til det. Men jeg kunne godt tænke mig at høre hvilket tv er det bedste til blu-ray film, hvis der overhovedet er den store forskel. Jeg er på udkig efter et 40" fjernsyn og finder egentlig Samsungs LED-tv ret tiltalende især pga. deres USB2.0 movie funktion. Jeg er faldet lidt for UE40C6005'eren, men blev lidt forvirret da jeg blev vist en blu-ray med Ocean's Thirteen i Fona. Senere har jeg fundet ud af at denne blu-ray er blandt de dårligste på markedet, men det var noget andet der bekymrede mig en del. Det så ud som om billedet hakkede i visse bevægelser. Jeg kunne forestille mig det var dårlige beregninger i 100Hz motion flow. Kan dette være årsagen, og er det korrekt forstået at man som udgangspunkt altid burde slå sit tv til 24Hz når man ser Blu-ray film? En sidste ting. Kan man se eksterne medier med 100fps på fjernsynet eller kan den kun beregne billederne kunstigt op til 100Hz?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvis du udelukkende skal se film, så vil du sandsynligvis have sorte bjælker i top og bund en stor del af tiden. Derfor bør du satse på LCD, ligesom du også lader til at have gjort nu. Samsungs model er et fint valg, så længe det er C-serien. Vi har dog også andre bud, som du kan finde på denne liste:
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1169844738

Mht. BluRay, så bør du ikke benytte disse 100/200 Hz funktioner. En BluRay skal ses ved en frekvens der er x24 Hz og ofte så vil du alligevel opleve andre fejl i form af støj omkring bevægende objekter pga. regnefejl.

Du vil ikke kunne sende 100 Hz ind i skærmen, dvs. 100 fps kan ikke opnås. Skærmen kan modtage op til 60 Hz ligesom en monitor.