Debat om digitale tv-kanaler, HDTV, tv-distributører og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signal

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af sopa
Hej alle.

Håber på lidt hjælp her!
Jeg er lige flyttet til Århus, hvor jeg har købt Stofas store kabel-tv-pakke. Så finder jeg ud af, at Antenneforening Århus har et samarbejde med Stofa, således, jeg kan få alle kanalerne digitalt. Hvis jeg vel at mærke foretager en digital kanalsøgning frem for en analog.

Men det kan jeg simpelthen ikke få tv'et til?
Der er kun en mulighed, der hedder "analog indstillingsmenu", hvorunder jeg så kan foretage en kanalsøgning. Men så bliver den selvsagt ikke digital? What to do?

Men jeg undrer mig i det hele taget over det. For når jeg så trykker på tv-knappen på remoten springer den over på sort skræm, hvor der står DBC-T-tuner... Altså den analog tuner. Men på det "signal", hvor alle kanalerne ligger, står der "Alle analog kanaler"... Det giver vel ikke meget mening?

Håber på noget hjælp.

På forhånd tak.
Af BrianH
Du har misforstået alt, og har ikke styr analogt/digitalt/DVB-C osv :) :)

Jeg har heller ikke styr på ret meget, men er i hvert fald sikker på at dit tv godt kan se digitalt kabel-tv.

Hvis ikke du har fået et godt svar inden fra nogen der er klogere end mig, så skal jeg skrive hvordan man gør, når jeg er kommet hjem og prøver selv...

PS. DVB-T er digital tuner til antennesignaler (gennem luften) du skal have aktiveret din DVB-C tuner, som ikke virker på Panasonic før man gør noget selv (det som jeg har glemt hvad er)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
På din fjernbetjening er der øverst en knap, der skifter mellem analog/dvb-T/dvb-c, hvor DVB-C ikke er tilgængeligt. Den skal du trykke på indtil du ender på DVB-T. Så skal du lave en kanalsøgning hvor den ikke finder noget, og SÅ kan du skifte til DVB-C og så lave en ny kanalsøgning.
Af sopa
Tak for input.

Men hvordan kommer jeg til at lave dvb-c-søgningen, når jeg har lavet dvb-t-søgningen? Jeg synes ikke, at der bliver ændret på noget?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg husker desværre ikke menuerne i hovedet, men sidst jeg satte et X10 op, så lavede jeg en reset til fabriksindstillingerne, valgte Sverige som land og lavede en komplet søgning - her kunne jeg vælge DVB-C.
Af sopa
Er det liegyldigt, hvilket land man vælger?

Er der nogle, der ved, hvordan man gør det, hvis man har valgt Danmark som land?
Af BrianH
sopa skrev:Er det liegyldigt, hvilket land man vælger?

Er der nogle, der ved, hvordan man gør det, hvis man har valgt Danmark som land?
Nej, det er ikke ligegyldigt hvilket land du vælger. Vælger du f.eks. Danmark får du ikke automatisk DVB-C :)

PS. Jeg kan ikke prøve selv, og forklare fremgangsmåden i aften alligevel. Men det er som yakken skriver, at man først søger på DVB-T...

Prøv at søge forumet igennem, for det er beskrevet før
Af kallemflat
Hejsa

Landet er irellevant. Under DVB-T indstillingerne kan du slå DVB C til.
Af Tupack
Hej...
Min nabo har lige købt P37x10y... og ja... gendan tv og vælg sverige...
du kan væge dk meny og dk tekster...
Har selv G20.... det er det rigtige at gøre, du kan ikke lave det om ellers på x10Y... en lille fejl ved dette tv...

Mvh Tue
Af Lars K
kallemflat skrev:Jeg gentager at landet er irrellevant.
Både og...

Hvis du vælger Danmark som land skal man lave en søgning på DVB-T tuneren, som nævnt før, og så får man en option der hedder "tilføj DVB-C kanaler" eller noget i den dur inde i DVB-T menuen.
Ulempen her er at TV-guiden for DVB-C ikke virker og man blot får en kanal oversigt når guide knappen aktiveres.

Hvis man nulstiller fjernsynet og vælger Sverige eller Finland som land (og dansk som sprog) får man DVB-C fra starten + TV guiden.
Af kallemflat
hmmm det med tvguiden er jeg usikker på, der er jeg svar skyldig.
DVB-C kan man ihvertfald sagtens få frem med Danmark.

Er ligenu mere interesseret i hvorfor mit fjernsyn flytter 3-4 kanaler hver gang det har været slukket. Det er pludselig begyndt den sidste månedstid, har ellers aldrig haft problemer med det og har haft det i 1½ år. (P46G10E)
Af Lars K
kallemflat skrev:hmmm det med tvguiden er jeg usikker på, der er jeg svar skyldig.
DVB-C kan man ihvertfald sagtens få frem med Danmark.

Er ligenu mere interesseret i hvorfor mit fjernsyn flytter 3-4 kanaler hver gang det har været slukket. Det er pludselig begyndt den sidste månedstid, har ellers aldrig haft problemer med det og har haft det i 1½ år. (P46G10E)
Har du slået "Auto-opdat.søgning i standby" fra under indstillinger->System->Systemopdatering.

Hvis ikke så kunne det være løsningen.
Af kallemflat
Hejsa

Se jeg har kun set folk foreslå noget med at slå SW opdatering fra - og software opdatering har jeg slet ikke mulighed for.
Nu har jeg prøvet dit forslag og det ser fa.... ud til at virke. De har ihvertfald holdt kanalerne til idag.
Takker!!