Debat om digitale tv-kanaler, HDTV, tv-distributører og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signal

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af meretejo
Hej!

Jeg fik sidste år en ny fladskærm mrk. Philips type: 32PFL5403H.
med indbygget mpeg4 tuner og DVBC
Jeg ser TV via kabel leveret af yousee.

Jeg abonnerer på den lille pakke.

Med alt dette indbyggede "kram" skulle det da ikke være muligt at få
High-definition uden at betale ekstra for det? O-O

Mvh
meretejo :)
Af meretejo
Mange tak for dit svar yakken.

Jeg har været inde på den side, du sender, men ud for HD og flere af de andre bl. a. Folketinget og Regionale kanaler m.fl. er sat et stort D og der står underneden:

[quote]Disse kanaler sendes kun digitalt, så du skal have en digital boks fra YouSee eller et tv med indbygget DVB-C modtager for at se kanalerne. DR HD kræver desuden MPEG4.[/quote]

Men selv om jeg har den nævnte DVB-C modtager MPEG4, kommer HD'en ikke med, når jeg henter kanálerne i den lille pakke. :((

Tror du, jeg skal kontakte yousee? :s

Mvh
meretejo
Af BrianH
Du kan også sætte en antenne på taget, og få DR HD gratis :)

Du kan sagtens nå at følge med, for det er programmerne fra den første uge, DRHD stadig genudsender, igen, igen og igen...
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Er du 100% sikker på, at du har sat dit TV op til at vise digitale kanaler? Du kan jo godt kode analoge kanaler ind når du har kabel-TV.
Af BrianH
meretejo skrev:Mange tak for dit svar yakken.

Jeg har været inde på den side, du sender, men ud for HD og flere af de andre bl. a. Folketinget og Regionale kanaler m.fl. er sat et stort D og der står underneden:
Disse kanaler sendes kun digitalt, så du skal have en digital boks fra YouSee eller et tv med indbygget DVB-C modtager for at se kanalerne. DR HD kræver desuden MPEG4.
Men selv om jeg har den nævnte DVB-C modtager MPEG4, kommer HD'en ikke med, når jeg henter kanálerne i den lille pakke. :((

Mvh
meretejo

Tror du forveksler hd-tv med digitalt tv...
Af meretejo
BrianH skrev:Du kan også sætte en antenne på taget, og få DR HD gratis :)

Du kan sagtens nå at følge med, for det er programmerne fra den første uge, DRHD stadig genudsender, igen, igen og igen...
Tak for svar BrianH. Den med antenne på taget kan ikke lade sig gøre i vores ejendom ;) , og der er jo også installeret kabel.
Du skriver:
[/quote]

Jeg må ærligt bekende, atg jeg ikke forsår, hvad du mener ::l

Mvh
meretejo
Af meretejo
[quote="yakken"]Er du 100% sikker på, at du har sat dit TV op til at vise digitale kanaler? Du kan jo godt kode analoge kanaler ind når du har kabel-TV.[/quote]

yakken:
Jeg var lige inde og se i installationslisten, og der ser jeg sørme, at der står "Analoge Kanaler"!!! :o
Nu kan jeg ikke gøre noget ved lige i øjeblikket, for min mand følger med i et program, og jeg vil ikke forstyrre ham (jeg er så hensynsfuld).
Vil du venligst svare mig på, om jeg nu skal begynde helt forfra (tilbage fra Fabrikssindstillingen) med installationen? Eller kan det evt. rettes et andet sted i apparatets programmer? :((

Mvh
meretejo
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det eneste du skal er at skifte til den digitale tuner og lave en ny kanalsøgning. Hvordan du skifter til den digitale tuner må du konsultere din manual om - jeg har ikke styr på hvordan menusystemet kører på dit TV. Det kræver næppe en reset til fabriksindstillingerne.
Af meretejo
[quote="BrianH"][quote="meretejo"]Mange tak for dit svar yakken.

[quote]Disse kanaler sendes kun digitalt, så du skal have en digital boks fra YouSee eller et tv med indbygget DVB-C modtager for at se kanalerne. DR HD kræver desuden MPEG4.[/quote]

Mvh
meretejo[/quote]

Tror du forveksler hd-tv med digitalt tv...[/quote]

Nej, jeg forveksler bestemt ikke de to meget forskellige begreber HD og DIGI, og véd præcis, hvad disse to benævnelser betyder.
DIGI er det nye signal, der kom i stedet for det analoge og HD står for en højere opløsning på skærmen. 8)
mvh
meretejo

skærmopløsningen.
Af misha1969
..........
Senest rettet af misha1969 4. maj 2010, 23:21, rettet i alt 2 gange.
Af meretejo
[quote="yakken"]Det eneste du skal er at skifte til den digitale tuner og lave en ny kanalsøgning. Hvordan du skifter til den digitale tuner må du konsultere din manual om - jeg har ikke styr på hvordan menusystemet kører på dit TV. Det kræver næppe en reset til fabriksindstillingerne.[/quote]

Igen tak for svar yakken!

Jeg troede slet ikke, at man kunne får det analoge signal mere.
Vi fik jo at vide, at det blev slukket nov. 2009 og at det signal man derefter ville modtager udelukkende ville være digitalt. . . . . . . :o

Er der noget om, at kabelTV-brugere stadig kan se analogt TV?
Mvh
meretejo
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ja, kabel-TV kører stadig med analoge signaler side om side med det digitale. Der er ikke nogen udsigt til, at det lukkes ned foreløbigt. Det var udelukkende det analoge signal, som kan fanges med en stueantenne, som blev lukket ned. Dit TV springer ikke automatisk på det digitale net blot fordi det er tilgængeligt - hvis du først har startet den op på det analoge, så skal du selv fortælle TV'et at du vil se digitalt i stedet. Dvs. du skal selv skifte til den digitale tuner og kode kanalerne ind i dén.

Som en sidenote: Hvis du vil bruge BB-koder (dvs. quotes mv.) så skal du fjerne hakket i "Ingen BBkoder i dette indlæg" når du svarer. Du har nok hakket denne option af i din opsætning under din profil her på siden.
Af dkscan
yakken skrev:Dit TV springer ikke automatisk på det digitale net blot fordi det er tilgængeligt - hvis du først har startet den op på det analoge, så skal du selv fortælle TV'et at du vil se digitalt i stedet. Dvs. du skal selv skifte til den digitale tuner og kode kanalerne ind i dén.
På sådan et Philips-tv kan man sagtens blande analoge og digitale kanaler. Det er ikke som på mange andre modeller, hvor man manuelt skifter mellem de to tunere.
Men det er vigtigt, at man vælger at det er kabel-tv, når man laver kanalsøgningen. Husker ikke lige præcis, hvordan dialogen ser ud, men der er ihvertfald ingen problemer med at få det til at finde både analoge og digitale kanaler. De analoge er så ikke interessante, da de også sendes digitalt hos YouSee.