Debat om digitale tv-kanaler, HDTV, tv-distributører og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signal

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af BH Fanaticos
Hey

Jeg har netop anskaffet min en Samsung LED UE46B6050 og bestil kun et kort fra yousee for at kunne se alle HD kanalerne men, har imellemtiden fundet ud af at jeg også skal have en CI modul. For jeg troede at den var indbygget i de nye LED skærme. Så tænkte på om denne passer til mit TV da den koster det halve af den fra yousee?

http://www.merlin.dk/product.aspx?prodid=168919

Eller skal bestille den direkte fra Yousee?
http://yousee.dk/Tv/YouSee_Plus/Priser.aspx

Og hvad er forskellen?

Håber i kan hjælpe

Mvh

Sven
Af noxity
Mit umiddelbare gæt er at der ikke er nogen forskel. Har selv købt et Viacess CA-modul på nettet udenom YouSee, og det fungere som det skal. Så spar de 300kr og køb det et andet sted en Yousee.
Af steffenj
Ved ikke om der er forskel på de 2 CA moduler der. Men der kan være forskel der er faktis nogle af de tidligere der kan have problemer, men der står det er til yousee så burde ikke være et problem.

Men strog har en der er blevet anbefalet her inde før.

http://www.elgiganten.dk/product/radio- ... -cam-modul
Af Nico4600
skal have et ca modul til mit yousee kort har jeg fundet ud af. men jeg har et lg tv og der står pcmcia eller noget på slottet er det det samme som Common Interface?

med andre ord vil de kort der er linket til fungere med mit tv?

det er et lg sl8500
Af noxity
Fra Yousee:
Det er ikke alle typer kortlæsere, også kaldet CA-moduler, der passer til alle typer tv. Den kortlæser, YouSee sælger, er testet til at virke på tv med indbygget DVB-C digitalmodtager.

Mit gæt er at der ikke skulle være noget problem. Yousee sælger kun en type, og det burde stå hvis de ikke passede til LG. Du skal bare sikre dig at du har en DVB-C mpeg4 tuner.
Brugeravatar
Af kthomsen
Har ikke undersøgt det, men kan ikke forestille mig, at en ny serie fra LG som 8500 er, er uden CI slot.
Af Nico4600
altså der er det samme slot i som på alle andre LG tv. der står bare pcmcia (eller noget i den retning på slottet) oghar set på andre tv at der står common på deres slot.

så vil bare sikre mig det er det samme

hva er forresten forskellen mellem ci og ca slot? hvis der er nogen?
Senest rettet af Nico4600 9. feb 2010, 09:07, rettet i alt 1 gang.
Af dkscan
Nico4600 skrev: hva er forresten forskellen mellem ci og ca slot? hvis der er nogen?
Der er ingen forskel.

CI = Common Interface.
CA = Common Access.
CI-slottet er det fysiske interface, hvor CA-modulet (CAM) sættes i.

Betegnelsen CA-slot bruges undertiden synonymt for CI-slot.
Af Nico4600
der står som sagt pcmcia på min lg port. og kan se at der er nogle kort der står pcmcia på. har det nogen betydning?
Af dkscan
Nico4600 skrev:der står som sagt pcmcia på min lg port. og kan se at der er nogle kort der står pcmcia på. har det nogen betydning?
Nej det har ingen betydning, det refererer blot til, at CI bruger en PCMCIA-connector.
Af Nico4600
vilket kort er bedst af dem der linkes til? det fra proshop eller det fra elgiganten?