Debat om digitale tv-kanaler, HDTV, tv-distributører og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signal

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Gadeberg87
Hej!!

Jeg har købt en Panasonic TXP42S10E, og når jeg søger efter kanalerne, mangler jeg fx charlie, zulu, 3+ og lidt andre. Det er kun digitalt de mangler, og jeg har valgt Sverige som land, da jeg har hørt det er det bedste! og network id, har jeg valgt kode 700/701, da det er opgivet af YOUSEE, som det jeg skal bruge i århus. Er der nogen der kender en løsning til dette problem? Det er jo lidt træls at skulle tage kanalerne analogt...
Håber i kan hjælpe...
Af dkscan
Det mest sandsynlige er, at du har forstyrrelser på en eller flere frekvenser.
http://yousee-info.dk/driftforstyrelser.asp kan du indtaste dit postnummer og se, hvilke kanaler der risiker forstyrrelser fra det antennebaserede sendenet. Samme sted kan du læse hvad du kan gøre, for at komme forstyrrelserne til livs.
Af mgala666
Hvorfor skal man vælge et andet land end Danmark?

Er lidt nysgerrig. Skal forhåbentlig hjem i dag og søge efter kanaler på mit S10.
Af BrianH
mgala666 skrev:Hvorfor skal man vælge et andet land end Danmark?

Er lidt nysgerrig. Skal forhåbentlig hjem i dag og søge efter kanaler på mit S10.

Fordi de hos Panasonic ikke ansætter verdens kløgtigste mennesker. Dem der lavede DBV-C tuneren har hørt om Skandinavien og Danmark, men tror det er en del af Sverige, så for at aktivere DVB-C tuneren i de nordiske modeller, skal man vælge Sverige...
Af mgala666
aha, var min første tanke - men nu kommer jeg i tanke om, jeg har bestilt en parallel importeret - muligvis fra Tyskland - dvs den er så ikke nordisk.

Har du nogen ide om, hvilket land den skal stå til?
Og når vi snakker land - er det så noget landekode, man indtaster, eller er det mon sprog? Vel nok verdens dummeste spørgsmål, men vil lige være sikker ;-)
Jeg har nøjagtig det samme problem med mit nye Panasonic TX-P42G10. Det er et super TV og det starter fint med at installerer de analoge kanaler når det tændes op fra fabriksindstillinger. Men jeg kan ikke finde ud af at sætte de digitale kanaler op (DVB-C). Jeg har Yousee kable. Jeg kan godt se nogle krypterede kanaler så som TV1000 når jeg skifter fra analog til DVB-C. Men det giver jo ikke mening at kigge på undertekster kun ;) og jeg kunne feks også godt tænke mig at se DRHD. Hvad kan jeg gøre for at få det til at virke? Skifte land til Sverige? Jeg kan ikke i manualen se hvordan man skifter land til Sverige uden jeg skal helt tilbage til fabriksindstillingerne?
Mvh Hans
Af Gadeberg87
mgala666:
Så vidt jeg ved så kan dvd-c tuneren på parallel importerede modeller slet ikke bruges i DK!! Ang. land, så vælger men fx Sverige. Og derefter bliver man spurgt om sprog. Så bare fordi man vælger Sverige som land, får man ikke et tv med svensk tekst og tale!!

Hans007:
Jeg tror kun du kan vælge et nyt land ved at gendanne fabriks indstillinger!!! Og så skal du også være opmærksom på at vælge det korrekte net-id. Det finder du på denne side:
https://web.yousee.dk/kanaloversigt/addressSearch
Af mgala666
Det håber jeg så sandelig ikke er rigtigt, og jeg har da heller ikke hørt eller set andre nævne det :s

Det var da lige, hvad der manglede ovenpå nyheden om, det er forsinket til mandag eller tirsdag O-O
Af Gadeberg87
En af mine venner købte en Panasonic TXP-42S10e fra getmore. Og den var parallel importeret fra Tyskland. Og der virkede den ikke, og han fandt vist nok ud af at det var derfor!!!
1000 Tak –jeg prøver at gendanne fabriksindstillingerne. Men først bør jeg vel forsøge at vælge det korrekt netværksid som er 150/151 i mit tilfælde. Er der mon nogen der ved hvor det står beskrevet i manual for jeg kan ikke finde det.
Mvh
Hans
Af steffenj
NU husker i også at instille de 4 andre indstillinger der skal bruges med yousee kabel ik?

Der kan godt installeres dvb-c på panasonic's skærme ved at vælge dansk land og sprog, kræver bare man læser i manualen for man skal nemlig selv ind og aktivere DVB-C tuneren i det tilfælde.
Er aktiveret fra starten når man vælger sverige.
Håber det hjælper lidt.
Af mgala666
Steffen, hvilke andre 4 indstillinger?

Og nu mister man ikke noget ved at vælge Sverige fremfor Danmark vel? :)
Af Redjemo
Genialt!!!!! prøvede lige linket til tdc, da jeg også havde problemer med et par af de kanaler jeg ser !:(

Men det var vist ikke bare et par kanaler i 2610 :o næ nej det drejede sig om 23 kanaler med problemer, gad vide hvad jeg så betaler for :s
Af Michael B.
steffenj skrev:NU husker i også at instille de 4 andre indstillinger der skal bruges med yousee kabel ik?

Der kan godt installeres dvb-c på panasonic's skærme ved at vælge dansk land og sprog, kræver bare man læser i manualen for man skal nemlig selv ind og aktivere DVB-C tuneren i det tilfælde.
Er aktiveret fra starten når man vælger sverige.
Håber det hjælper lidt.
Nemlig ja, det virker sgu, nu med dvb c og danmark som land, nu kan det kun blive godt :-)

Jeg kan tilføje at hvis i vælger danmark som land og den så søger dvb-t og analog og er færdig med det, så slå over på dvb-t og ind i dvbc-t indstillinger og vælge tilføj dvb-c kanaler, så beder den om at du slukker og tænder, og vupti, så går den igang med at søge på dvb-c med danmark som land :)
ik fordi jeg tror der er den store forskel, men det er nu rart at vide at det hele står til dansk :P
Ulempen er bare at "guide" ikke virker med danmark som land, lidt træls :(