Debat om digitale tv-kanaler, HDTV, tv-distributører og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signal

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Skal snart flytte hjemmefra - og har derfor valgt at invistere i en 50ps8000(når jeg har pengene) og skal derfor selvfølgeligt bruge et digitalt signal at fodre den med :).

Har kigget lidt rundt omkring og er kommet frem til at den billigste løsning nok er Telias IP-TV løsning med internet og tv i et, eller Stofa's DVB-C løsning med dette og internet i en(Jeg kommer til at bo i Odense og ville derfor nok vælge den lille pakke med Odense Bynet - man skal vælge dette - og så ellers Familiepakken via stofa).

Med Telia bliver det rundt regnet 470 kroner om måneden for 10Mbit og de pakker jeg vil have (mangler desvære Tv3 og Tv3+ men er nok noget jeg godt kan undvære).

Og med stofa bliver det rundt regnet 440 kroner om måneden for 4Mbit og familiepakken+den lille pakke ved odense bynet.

Ulempen ved telia's IP-TV løsning er så at når man ser fjernsyn har man kun 2Mbit internet til rådighed, men det gør heller ikke det store da man jo ikke har brug for den store båndbredde når man ser tv :).

Mit spørgsmål til jer kloge hoveder er så, hvilken udbyder der er bedst/billigst - og om det er bedst at vælge det antennelaug man nu bliver placeret i(hvis de tilbyder digitalt tv) og andre tanker i måtte finde relevante ang. valg af digitalt tv.

Jeg er fuldstændig på bar bund i denne jungel, så al hjælp og forslag bliver modtaget med kær hånd :)
Af noxity
For det første skal du finde ud af hvor du skal bo, så du ved hvilke udbydere du overhovedet kan benytte dig af. Der er typisk typisk et "enten eller" valg, og nogle gange er der bare kun én udbyder installeret på adressen. Du kan selvfølge vælge at få en udbyder som ikke er installeret på adressen i forvejen, så skal du bare betale 4mia. + moms og gebyr for at få kabel fra vejen og ind i huset. Altså reelt ikke en løsning.

Store dele af Odense er dækket af GAL. www.glenten.dk
De har ligesom Stofa og Yousee, gratis DVB-C. Dog får du automatisk HD kanalerne med, alt efter hvilken pakke du vælger.
Af Ramuchamp
Men er det ikke rigtig forstået - ifølge http://glenten.dk/content/view/67/130/ at de fleste af glentevejens kanaler er analoge?

Og dækker yousee ikke det meste? - For så er det jo bare inst. på ca 500 kroner man skal betale vel :)
Af Ramuchamp
Tilgengæld tyder denne side http://glenten.dk/content/view/157/52/ på at de tilbyder alle deres kanaler digitalt også. Så det fåtal af kanaler der ligner der er de eneste der er digitale, skal i virkeligheden bare tolkes som de kun er digitale - hvorimod alle de andre kanale både kan vælges som digitale og analoge eller hvad :)?