Debat om digitale tv-kanaler, HDTV, tv-distributører og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signal

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af puxz
Hejsa

Jeg har et Panasonic TX-P42X10y og Yousee.

Har søgt efter kanaler med et netværks id på 421 som jeg har fundet via guiden på yousee.dk/netnummer. Resten af søgningen har jeg (lige nu) sat til automatisk..

Jeg kan finde næsten alle kanaler pånær "kanal 4". Har samtidig haft lidt tilfældig "flimmer" på zulu m.m.

Nogen der kan finde kanal 4 på yousee?? Og ja, den findes på den analoge ;)

På forhånd tak!
Af SLL
Ja, jeg har kanal4 fra Yousee, og har altid haft den. Jeg kommer fra Haslev, som har netnummet 301 via TV DVB-C tuner.

Flimmer har jeg ikke set noget af på mit Samsung LE40B755.

SLL
Af mknudsen
Jeg har præcis samme skærm i soveværelset, og i går da jeg gik fra stuen og ville se DK4 hvor der var NBA på, kunne jeg ikke finde den på DVB-C ;(

Jeg har også ret ofte problemer med flimmer på 3+ og Zulu især :(
Af puxz
Silvans, troede at lige præcis den skærm ville virke 100%
Af eXeel
Det er jo ikke sikkert, problemet er skærmen.
Har hørt nogle have problemer grundet kablerne, kvaliteten og længden på det...

Der kan være flere årsager. Mener jeg.
Af snadepind
Kvindekanalen. Pfeeeeewwwww. Jeg kunne overveje at flytte til Haslev for at slippe for den :p
Af SLL
hehe, faktisk i går havde jeg hverken Kanal4 eller kanal5. Så dukkede den ene af dem pludselig op i løbet af dagen (husker ikke hvilken.)

Kunne tyde på lidt problemer med dem?!

Til gengæld havde jeg samtlige Yousee kanaler (inkl. alle HD kanaler, TV1000, canal+ inkl. alle variationer af dem) en enkelt dag i sidste uge?! 8)

Dagen efter var de væk igen, øv.. jeg troede lige hehe.

SLL
Af snadepind
SLL skrev:hehe, faktisk i går havde jeg hverken Kanal4 eller kanal5. Så dukkede den ene af dem pludselig op i løbet af dagen (husker ikke hvilken.)

Kunne tyde på lidt problemer med dem?!

Til gengæld havde jeg samtlige Yousee kanaler (inkl. alle HD kanaler, TV1000, canal+ inkl. alle variationer af dem) en enkelt dag i sidste uge?! 8)

Dagen efter var de væk igen, øv.. jeg troede lige hehe.

SLL
Det kan jo ikke skade at kigge på
http://yousee-info.dk/driftforstyrelser.asp

for at se om dine kanal problemer falder ind under det velkendte Yousee problem, hvor det nye DVB-T signal interfererer med dårligt afskærmede kabler.

Hvis kanalerne virker engang imellem, så kunne det måske forklares ved, at du bor i et område, hvor vejr og vind spiler ind på om signalstyrken fra nærmeste DVB-T sender er kraftig nok til at påvirke dit Yousee signal / kablerne.

Der findes en tråd herinde, hvor problemet diskuteres(søg på yousee+kabler)[/url]