Debat om digitale tv-kanaler, HDTV, tv-distributører og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signal

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Zarocq
På mit G10 (firmware 1209) skulle jeg først vælge Sverige som land (hvis du har valgt Danmark, skal du resette til fabriksindstillinger og starte forfra). Undervejs i opsætningen efter start - inden søgningen på DVB-C kanalerne starter, kommer den og viser en lang liste over netværks ID'er. Jeg mindes ikke at få mulighed for at indtaste det.

Jeg ved faktisk heller ikke om det er muligt at ændre det efterfølgende uden at skulle HELE vejen tilbage til fabriksindstillingerne. :(
Brugeravatar
Af radiomand
menu
Indstilling -> ok
DVB-C Indstillingsmenu -> ok
Auto Søgning -> ok
Netværks ID -> ok
Af BlissY
Har prøvet at gøre som du siger radiomand. Under menuen Netværks ID skriver jeg 701, hvorefter der kommer et nyt skærmbillede, hvor jeg skal vælge et DVB-C netværks-id. Der kommer dog kun 1 frem, hvor der står Netværk ID: 0 og Navn på TV-udbyder: Standardnetværk. Er der noget helt galt her eller hvad?
Af JLA_DK
Jeg havde ikke meget held med at indtaste disse informationer selv på mit G10. Det kunne kun inde nogle få kanaler og signalkvaliteten var på 40-50%... Men efter at have gendannet fabriksindstillinger og valgt sverige som land kørte det hele. alle kanaler blev fundet og signalkvaliteten var på 100%.
Bare husk at notere dine billedindstillinger ned før du gendanner fabriksindstillingerne.

Betjeningsmæssigt er der ingen forskel på hvilket land du vælger, du kan stadig vælge dansk sprog i menuer... TV Guiden virker vist heller ikke hvis du vælger dansk.

P.S. jeg har signal fra Yousee.
Af BlissY
Har den til at stå på Sverige, har også YouSee.

Har problemer med at nogen kanaler viser sort skærm, dog med lyd og beskeden "krypteret kanal". Dette er ved DVB-C, analog virker som det skal.
Af andy83
Hvis der står at kanalen er krypteret er det fordi den ikk er i din "pakke" eller fordi du ikke har indtastet det rigtige netværks id. Har selv valgt sverige som land på både mit g10 og v10 og deet virker perfekt på begge tv. Els prøv som ovennævnt at gendanne fabriks indstillinger og start forfra. (nogen af de kanaler yousee startede med at sige var med i deres store pakke, har de fjernet igen så måske derfor et par stykker er krypteret?)
Af BlissY
Der er mange kanaler som er i min pakke som giver beskeden. Synes ikke det virker som at den godtager det netværks id jeg skriver.
Af bassman
Jeg har langt om længe fået mit G10 til at virke 100%.
Jeg lagde nyeste firmware på 12.15 mener jeg den hed.
Jeg valgte Sverige som land, dansk menu sprog og ved netværks id bladrede jeg godt ned i listen og fandt en der hed yousee.drift.

EPG m.m. virker nu som det skal.
Af BlissY
Har stadig samme problem. Update til 12.15 har ikke hjulpet noget, havde 12.13 før.

Er det normalt at efter man har gendannet fabriksindstillingerne og vælger Sverige som land, at der på næste skærmbillede hvor man bliver bedt om at vælge netværk, kun kan vælges et hvor der står Netværk ID = 0 og Navn på Tv-udbyder = standardnetværk?
Af meldyr
Jeg har er Panasonic G10 og har forsøgt at analysere denne tråd, men er i tvivl om følgende:

1. Er det muligt at få EPG til at virke 100% for alle kanaler i mellempakken fra Yousee (altså ikke bare igangværende og næste program, for det virker).

Mvh.
meldyr
Af sorenms
Hej,

Blissy jeg har netop sendt dig en PB herinde, men ved ikke om du ser den, så nu prøver jeg også lige i forummet.

Jeg ved godt at tråden er gammel, men jeg har også et Panasonic TV, og står i fuldstændig samme situation. Fjernsynet har normalt virket fint, men nu kan jeg ikke vælge andre netværk end "Standardnetværk".

Fik du løst din situation? Hvordan?

På forhånd tak
Søren
sorenms(a)gmail.com
Af ljo
Denne metode virkede for mig og er bekræfter af flere.
Den er lidt besværlig men den virker.

Lav en rigtig reset (- på siden af tv + menu fjernbetjening)
Sluk og tænd for tv.
Vælg Danmark for Sprog og Finland til DVB-C.
Vælg en hvilken som helt region.
Lad tv søge igennem.
Den finder ingen DVB-C kanaler i første omgang.
Når den har søgt igennem, skal der laves en ny autosøgning.
Under Autosøgning skal frekvensen indtastes (i mit tilfælde 143), Symbolrate skal IKKE indtastes, lad den stå til automatisk.
Tast Nedværksid (i mit tilfælde 151)

Herefter fandt mit tv alle kanaler og ikke mindst epg-guiden virker igen.
Af corvallis
Jeg har også gjort ovenstående - dog med Sverige istedet. Jeg har det samme frekvensbånd og netværks ID (143 og 151).

Det virker for så vidt også og når jeg slukker TV´et og tænder det igen kort efter er kanalerne der stadig, men er TV´et slukket f.eks. en times tid, er alle kanaler væk og de skal alle geninstalleres med ovenstående fremgangsmåde og det bliver hurtigt særdeles trivielt!

Jeg kan se, at når jeg skal geninstallere kanalerne igen, så er default frekvensen sat til 362, selvom jeg tidligere har ændret det til 143 manuelt.

Jeg har en mistanke om at mit Panasonic G15 "hopper tilbage" på 362 frekvensbåndet, når TV´et har været slukket og derfor ikke kan finde hverken netværks ID eller kanaler, da den jo søger det forkerte sted, indtil jeg igen manuelt tvinger den tilbage på den rigtige frekvens.

Kan det være rigtigt og er der nogen, der har et bud på, hvad man kan gøre ved det?