Debat om digitale tv-kanaler, HDTV, tv-distributører og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signal

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hejsa,

Har just installeret den nyeste firmware til mit Samsung 46b7050 - og selv om det er en lidt langsommelig affære, så er det nu muligt at skifte rundt på rækkefølgen af de digitale kanaler!

Det er da en feature, som har været efterspurgt længe.

Jeg kunne ikke rigtigt finde noget på Samsungs hjemmeside, om hvad firmware updaten inkluderede... men... det er i hvert fald nu muligt at ændre på kanalrækkefølgen.

/thomas
Af Sjakalen
Jeg har også for en uge siden opdateret min Samsung 46B7070WW med ver. "T-CHU7DEUC 2009.0 updated 2009-10-30" hvilket jeg har gjort flere gange i de ca 6 måneder jeg har haft den og næsten hver gang har de lagt noget til.. altså funktioner så det bliver lidt bedre :)

Har kun et problem, jeg mangler det lille billedet/lyd fra den kanal som TV'et står på i venstre side på program guiden. og har Yousee og kort i. men det er der sq ikke??? pisser mig lidt af
Senest rettet af Sjakalen 12. dec 2009, 11:54, rettet i alt 1 gang.
Af martin.v
Hvordan får i updateret jeres tv, sys jeg har prøvet som samsung beskriver når man åbner filen, men tv'et skriver bare at den ikke kan finde nogen opdateringer på USB'en
Det er en PS50B855
Af bishop
Hejsa...

Har netop opdateret mit nye 55B7070 og redigering af kanalnummer fungerer fint.

Jeg har dog samme problem som Sjakalen mht. det lille billede i venstre hjørne ved brug af guide. Jeg har YouSee digital (uden kort eller noget.
Er der nogen der har erfaringer med dette manglende preview?

@martin.v: Har du pakket filen ud som installationen beskriver?
- du skal køre .exe filen på din pc og lade den pakke filerne ud til en folder, denne folder skal ligge i roden af usb'en.

HUSK at usb nøglen skal være FAT32 formateret.
Af samsungdk
martin.v skrev:Hvordan får i updateret jeres tv, sys jeg har prøvet som samsung beskriver når man åbner filen, men tv'et skriver bare at den ikke kan finde nogen opdateringer på USB'en
Det er en PS50B855
Hej Martin

Du sender mig bare en mail , med din mail adresse så sender jeg en nem og kort vejledning.

Mvh
Samsung DK
Af Aviator
Hi SamsungDK

Kan du ikke sende vejledningen til mig også. Mit LE40A866 bør også snart kunne opdateres.
Af martin.v
samsungdk skrev:
martin.v skrev:Hvordan får i updateret jeres tv, sys jeg har prøvet som samsung beskriver når man åbner filen, men tv'et skriver bare at den ikke kan finde nogen opdateringer på USB'en
Det er en PS50B855
Hej Martin

Du sender mig bare en mail , med din mail adresse så sender jeg en nem og kort vejledning.

Mvh
Samsung DK
Fik det til og virke ved og formatere min usb stick og derefter følge vejledningen :)
Kan du oplyse hvilke ændringer den nye firmware skulle gøre?
Af samsungdk
martin.v skrev:
samsungdk skrev:
Det er en PS50B855
Hej Martin

Mvh
Samsung DK
Fik det til og virke ved og formatere min usb stick og derefter følge vejledningen :)
Kan du oplyse hvilke ændringer den nye firmware skulle gøre?
Hej

Den skulle ændre nogle DLNA strings. Intet vigtigt. DLNA virker perfekt for mig.

SamsungDK
Af Sjakalen
Hey der :)

Har snakket med Yousee for 6-8 uger siden. har bare glemt tråden her ;) men deres tenikker siger at det kræver 2 C-Tuner i vores TV. så jeg ringet til Samsung bagefter og de siger at det er rigtig nok at der skal 2 tuner til for at modtage det skide billedet. men hvorfor fanden der skal bruges 2 DVB-C tuner til for at modtage noget info og et lille dumt billedet/lyd kan de sq ikke svare på.

Jeg under mig også over at Yousee vælger at udsende et signal som kræver det?? for hvor mange fladskærme har lige 2 DVB-C tuner indbygget som standart?? i de 2 år jeg kigget på div skærme inden jeg fik min har jeg sq ikke set eller hørt om skærme med det. heller ingen der har snakket om at man kunne få brug for det med yousee

Når jeg så siger til dem Yousee at, før de lavet det hele om den 30-10-09 kunne jeg godt se den digitale kanal fra Folket Tinget i det lille billedet. så siger de at det må være mig der har set forkert og at det må ha været en analog kanal og bla, bla. men den får man jo smidt i hovedet gang man ringer nogle steder hen.

Ha en rigtig godt dag :)
Af noxity
Shit nogle røverhistorier de får fyret af !

På mit B755 kan jeg sagtens se det lille billed i EPG, og det er på et "Ikke yousee" signal (Lokal antenneforening). Men andre med B755 siger at de ikke kan se det med Yousee. Det tyder jo lidt på at det er yousee den er galt med, men nogle siger at det hjælper at skifte land til Finland. Og hvis det er rigtigt, så er den jo tilbage ved Samsung igen.
Måske de hellere skulle snakke lidt sammen, og i stedet for at smide bolden over til hinanden hele tiden ?!
Af basse
Jeg har yousee så jeg prøvede lige at sætte den til Finland, så virker den lille skærm fint. Men man kan ikke flytte rundt på kanalerne. Så det må være en opdatering, der skal til for det virker i Danmark med yousee. Så det er lidt underligt. Jeg har en kabelboks fra yousee, og der virker det lille billede fint med almindelige indstillinger.
Af Sjakalen
# basse

Finland?? lyder sq da helt vildt :o

Har lige prøvet at vælge Finland under Land. der finder min ikke noget? hvilket jeg heller ikke hadet regnet med

Det guide billedet virker fint! hvis man kun indlæser de Analog kanaler, men så er der ingen program info om tv programmer på de foreskellige kanaler

Og indlæser man både Analog og digitale kanaler virker det (guide billedet) heller ikke.

Har snakket med 2 fona butikker og ingen af deres "fladskærms nørd" :) har hørt om fladskærme med 2 DVB-C tuners indbygget.. den ene sage måske tyske Loewe har lavet det ?? men hvem fanden har rød til det
Af Danny Beyer
Hej alle,

Le40b655 har en opdatering på samsungs hjemmeside, med navnet: ver.T-CHL7DEUC-2005.0
Betyder det at den er fra 2005?? Det er da en gammel en så....

Hjælp?
Af NazmDK
Danny Meyer...

Samsung Mpeg 4 fjernsyn blev ca. lanceret Vinteren 2008... Og dit kom ud ca. sommeren 2009

Så må du selv regne resten ud? ;D