Debat om digitale tv-kanaler, HDTV, tv-distributører og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signal

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Alfen64
Glemte lige ;)

Et STORT tak til egomemig for at formidle forbindelsen med fladskærmsshoppen og hjælpe med dette samkøb :D
Af egomemig
Efter det oplyste er der 20 i alt, der pga. hændelsen i går, kommer i 5 stk.s moduler. Så prøv lidt senere. Dog kan det være at der først åbnes i morgen. De lukker vist for sådanne ting kl. 16. Så evt. i morgen efter 9
Af egomemig
Lige nu er der åbnet for 5 mere - kan jeg se!
Af jingle
Jeg så lige i går at Panasonic centrene har indtruduktionspris på minus 2000 Kr.
Altså 17995 Kr. og så er det inkl. det trådløse model der normalt ikke følger med, men vist koster omkring 1000 Kr.
Han kunne og ville ikke gøre det billigere heller ikke om vi så købte 5 stk.

Så jeg er stadig fint tilfreds med prisen hos F.S.

Dog kunne jeg godt lige tænke mig at de også solgte deres 3D Full HD Blueray afspiller da den ellers koster de der 4 klik elelr andre steder.
Den kunne man jo godt bruge til bare 3 klik :o) men det må være i en anden tråd man søger om dette :o)
Af trykkertor
Den koster lige over 3.000,- i Tyskland.
Og jeg har købt mine 2 tidligere afspillere derfra. Så det bliver nok gjort med BDT300 også kan jeg se.
Af Hans CL
Jeg har også købt et af TV'ene i dag og vil også gerne takke for arbejdet med at få rabatten på plads. Hvis der er andre, som ønsker at hoppe på vognen, skal de nok skynde sig, da det direkte link til Fladskærmsshoppens tilbud nu er havnet på www.hifipriser.dk!

Der er mange ting, som jeg er spændt på med dette TV, udover lige billedkvaliteten:

1) Vil det fungere glat med det nye CA-modul fra Canaldigital, så jeg endelig kan skrotte den noget upålidelige HD boks?

Det burde TV'et jo gøre, selvom det ikke er opført på Canaldigitals liste over godkendte TV (i modsætning til f.eks. Sony EX500, som mig bekendt ikke engang har en DVB-S tuner!). Men det pudsige er, at det eksemplar, som er fotograferet i brugertesten på recordere tilsyneladende slet ikke har en CI-port! (se http://www.recordere.dk/indhold/templat ... 0&zoneid=6). Men ifølge den danske brugsanvisning på Panasonics hjemmeside skulle der være en sådan port.

2) Vil jeg overhovedet kunne klemme et 50"" TV ind i vores lille TV-hjørne i stuen?

Konen har dog forhåndsgodkendt hele projektet, så det behøver jeg i det mindste ikke at bekymre mig så meget om! :)

3) Kan jeg montere TV'et med mit gamle Vogels 2003 beslag?

Midt i mellem de 4 monteringshuller på TV'et har Panasonic i al deres visdom placeret stikket til elledningen, så det bliver nok svært at få en monteringsplade helt tæt op af bagkanten på TV'et. Men hvis der er andre, som har gode idéer til et (gerne billigt!) vægbeslag med drejearm, hører jeg det gerne.

Hans CL
Af jingle
Hans CL skrev: 1) Vil det fungere glat med det nye CA-modul fra Canaldigital, så jeg endelig kan skrotte den noget upålidelige HD boks?

Det burde TV'et jo gøre, selvom det ikke er opført på Canaldigitals liste over godkendte TV (i modsætning til f.eks. Sony EX500, som mig bekendt ikke engang har en DVB-S tuner!). Men det pudsige er, at det eksemplar, som er fotograferet i brugertesten på recordere tilsyneladende slet ikke har en CI-port! (se http://www.recordere.dk/indhold/templat ... 0&zoneid=6). Men ifølge den danske brugsanvisning på Panasonics hjemmeside skulle der være en sådan port.

Hans CL
Hej Hans,

På Panasonics egen hjemmeside så har dette TV en CI port til netop dette.
Og du har ret i at den skal side på langs i side modulet på TVet som man ikke finder på recorderes hjemmeside :o

Som du siger kan man jo netop se på den Danske manual at der er sådan et i toppen af sidemodulet.
http://www.panasonic.dk/html/da_DK/Prod ... kInfo=true

Men der står også at det kun er i nogen regioner og lande at det firndes.

Jeg tror stadig TVet er så nyt at man ikke fra de forskællige både Boxer og andre Canal digital osv. har haft mulighed for at teste om de kan garantere fuld funktions dygtihed for dette modul, så derfor kan du ikke finde dem endnu under deres godkendelses lister.

Men jeg er da også ovenud opmærksom på dette, da jeg i høj grad havde tænkt mig at bruge denne i stedet for min latterlige Boxer top box. man vil helst kun have 1 betjening til det hele og ikke isde og fedte med først det ene modul og så det andet.
Universal fjernbetjeningen kan selvfølgelig bruges, men det er stadig rat at komme af med alle de ekstra bokse.

Jeg kommer til at tænke på "hvor" han fra recorder har købt sit TV, hvis det er parralel import kunne det meget vel være grunden til den er manglende på hans, jeg kan slet ikke forstille mig at Panasonic Nordic som Fladskærmsshoppen siger de benøtter sig af, ville undlade denne port, eftersom alle de Nordiske lande nu bruger denne teknologi.

Du siger at eks SOny har fået godkendt at det har CI port selvom det ikke har en DVB-S tuner, men husk nu lige på at du også bruger CI porten til Boxer kort som jo bruger DVB-T tuneren, så derfor er der ikke noget mærkeligt i dette ;)
Brugeravatar
Af radiomand
billederne der er brugt på recordere.dk er af us modellen, se blot på antenne indgangen den har F-stik som man bruger derover, der er heller ikke scart stik, men 2 stk component indgange. så man har åbenbar brugt billederne fra en .com side og ikke selv taget dem af test modellen, meget misvisende.
Af jingle
radiomand skrev:billederne der er brugt på recordere.dk er af us modellen, se blot på antenne indgangen den har F-stik som man bruger derover, der er heller ikke scart stik, men 2 stk component indgange. så man har åbenbar brugt billederne fra en .com side og ikke selv taget dem af test modellen, meget misvisende.
Godt set ;) du har ret.
Af Hans CL
jingle skrev:
Du siger at eks SOny har fået godkendt at det har CI port selvom det ikke har en DVB-S tuner, men husk nu lige på at du også bruger CI porten til Boxer kort som jo bruger DVB-T tuneren, så derfor er der ikke noget mærkeligt i dette ;)
Hejsa!

Overordnet set har du ret. Canal Digital har imidlertid oprettet en ny liste inden for de senere dage, så man nu har hele to lister; én lang for kabel TV (hvor en DVB-T tuner er fin), og én kortere for parabol TV (hvor en DVB-S tuner er nødvendig).

På den sidste optrådte (kun) en række Sony og Samsung TV, og det var på den liste, jeg fandt Sony EX500. Til Canal Digitals ros skal det dog siges, at de nu har fjernet alle Sony TV'ene fra listen, efter at jeg havde gjort dem opmærksom på fejlen.

Tilbage står dog stadig, at listen over brugbare TV for et CA-kort til parabol TV indtil videre er noget ufuldkommen, og at man derfor selv skal se sig rigtigt godt for, hvis man ønsker at købe et TV, som er kompatibel med de nye CA kort til Canal Digital.

Hans
Af jingle
Jeg så en bruger anmeldelse af VT20E og der stod at brugeren prøvede sit Canal digital kort i Tuneren og at det virkee som det skulle uden problemmer.

Jeg har søgt som en gal for at finde et link, men forgæves, jeg har trods alt næsten også sidet og støvsuget nettet for emner, omtale, test og andet om VT20E her de sidste par dage.

Men ja det er lidt irriterende at de forskællige TV udbydere ikke noget før får godkendt div. nyt udstyr så man som forbruger også kan være med helt fra start når der sendes nyt udstyr på gaden.
JEg har lige set at Boxer har opdateret deres list og har fået VT20E med på listen hvilket jeg er glad for ;)

Dog synes jeg at med udbredelsen af DVB-T2 er noget tamt at VT20E ikke understøtter dette format, som så mange andre producenter gør med deres 2010 modeller.
Både finland, Sverige og England har jo gang i denne teknologi for at skabe mere plads på sende nettet for HD kanaler samt hvem ved 3D ??? og flere kanaler, så det er noget af en skuffelse at man nu er i gang med at købe et elelrede forældet TV der ikke er med på den nyeste teknologi og vi snakker trods alt ikke om et hvilken som helst TV, men "topmodellen" fra Panasonic :((

Der står i øvrigt også på Panasonics egen hjemmeside følgende:

Notice for DVB functions:
This TV is designed to meet the standards (current as of August, 2009) of DVB-T/ C / S / S2 (MPEG2 and MPEG4-AVC [H.264]) services.

"Canal digitals nye kort virker derfor med VT20E" jeg går ud fra de nye er af S2 typen?"

DVB-T MPEG4-AVC broadcast is available in selected countries:
Denmark, Spain, Estonia, France, Lithuania, Norway, Slovenia, Sweden, Poland, Hungary, Portugal.

DVB-C feature is available only in following countries:
Sweden (ComHem, Canal Digital), Demark (YouSee), Norway (Canal Digital), Finland (Cable Ready HD), Germany, Switzerland, Netherlands / The country list above is as of January 1st, 2010.

Check the latest information on the available services at the following website (English only): / http://panasonic.jp/support/global/cs/tv/
Jeg har lige studeret den danske manual over VT20E og der står under standart tilbehør at man skal tjekke at følgende ting er med til TVet

Fjernbetjening
Batterier til Fjernbetjening
Klemme (kabel samler)
Net ledning (230V)
TRÅDLØS LAN-adapter m. forlænger ledning :)
Sokkel til TVet.
2 stk. 3D briller
en skruetrækker til udskiftning af batterier i 3D briller.
Ferit kerne til støjdæmpning af netledning.

Som ekstra udstyr nævnes følgende:

3D brille sæt som kan købes seperat ud over de 2 stk. der følger med
Kommunikations kamera (kan bruges på VIERA CAST)
væg ophæng (TY-WK4P1RW)

Så det er da fedt at man ikke skal ud og købe WiFi donglen seperat men at den følger med til de Nordiske modeller som Fladskærmsshoppen skriver de forhandler og det bekræfter også det at jjeg fik at vide i et panasonic center at den fulgte med 8)
Af Alfen64
Det lyder sq dejligt :p
Nu mangler vi så bare en leverings dato O_O
skulle meget gerne blive i denne uge.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 11