Debat om digitale tv-kanaler, HDTV, tv-distributører og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signal

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af lgowner
Tom-H skrev:
Samsung40d6505 skrev:Nu skriver I ikke om I modtager signalet via tagantenne, kabel eller sattelit !!!
Burde vel egentlig være det samme eller? men jeg modtager via kabel :)
ikke helt.

Kabel tv / Sat tv = 20Mbit per HDTV kanal
Internet (trio) = 6Mbit
Antenne = 6Mbit

så der er en rimlig forskel, dog kan antenne signalet variere, da der også se på båndbredde tilgængelig så den kan blive lidt højre, men aldrig som sat tv med stabil bitrate.
Brugeravatar
Af Filip_kbh
lgowner skrev:
Tom-H skrev:Feks. kan man se de på Tv2 HD om eftermiddagen når de sender serien "venner" - billedet er lidt skarpere end før men man får de dumme sorte bjælker.
jeg tror du skal have et øjen eftersyn :o
"Friends" er optaget dengang hvor HD ikke var opfundet og desværre bliver SD billedet ikke bedre af at blive vist på et opscaleret HD signal, så bliver kvaliteten desværre forringet. Så det du ser er synsbedrag eller som sagt en anden god årsag.
Det er faktisk ikke rigtigt! Friends er optaget på film og i widescreen. Nogle af de amerikanske hd-tv-kanaler er begyndt at vise de første par årgange i nye hd-overførsler af de originale filmstrimler. Det er dog en dyr proces, da redigeringen i sin tid er sket på video. Man skal derfor finde de originale filmstrimler og klippe serien sammen igen. Det der vises på de danske tv-stationer er dog stadig de gamle (og dårlige) sd-overførsler i 4:3-format.
Af lgowner
Filip_kbh skrev:
lgowner skrev:
Tom-H skrev:Feks. kan man se de på Tv2 HD om eftermiddagen når de sender serien "venner" - billedet er lidt skarpere end før men man får de dumme sorte bjælker.
jeg tror du skal have et øjen eftersyn :o
"Friends" er optaget dengang hvor HD ikke var opfundet og desværre bliver SD billedet ikke bedre af at blive vist på et opscaleret HD signal, så bliver kvaliteten desværre forringet. Så det du ser er synsbedrag eller som sagt en anden god årsag.
Det er faktisk ikke rigtigt! Friends er optaget på film og i widescreen. Nogle af de amerikanske hd-tv-kanaler er begyndt at vise de første par årgange i nye hd-overførsler af de originale filmstrimler. Det er dog en dyr proces, da redigeringen i sin tid er sket på video. Man skal derfor finde de originale filmstrimler og klippe serien sammen igen. Det der vises på de danske tv-stationer er dog stadig de gamle (og dårlige) sd-overførsler i 4:3-format.
det var en henvisning til TV2 som købte en SD version hjem og der ingen HD var da de købte det.. tysk tv viser HD versionen, så jeg ved godt den findes.

sorry, nok lidt forkert proklameret oprindelig :)