Debat om digitale tv-kanaler, HDTV, tv-distributører og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signal

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Among
Expert Jyderup skrev:
Hvorfor blande Panasonic Centret ind i det?? I har jo ikke købt hos dem.. Hvis man køber på nettet så må man også finde informationen selv.. så lad være at bruge en masse tid i butikkerne på det. Det er der ingen grund til.
Eftersom der i denne tråd har været en person fra Panasonic Centret, der har påstået at der ikke kan være tale om modeller fra Panasonic Nordic, ved dette samkøb hos fladskærmsshoppen.dk, kan det vel kun være i Panasonic Centrets interesse at få bekræftet at dette nu også er tilfældet?

Ydermere har Panasonic Centret vel en generel interesse i at vise hvilket serviceniveau de kan levere, da dette jo kan skabe potentielle kunder fremover.

Jeg kan egentlig ikke se problemet. Det oplagte vil dog nok være at forsøge sig hos panasonic.dk først.
Af neroniller
Among skrev:
Expert Jyderup skrev:
Hvorfor blande Panasonic Centret ind i det?? I har jo ikke købt hos dem.. Hvis man køber på nettet så må man også finde informationen selv.. så lad være at bruge en masse tid i butikkerne på det. Det er der ingen grund til.
Eftersom der i denne tråd har været en person fra Panasonic Centret, der har påstået at der ikke kan være tale om modeller fra Panasonic Nordic, ved dette samkøb hos fladskærmsshoppen.dk, kan det vel kun være i Panasonic Centrets interesse at få bekræftet at dette nu også er tilfældet?

Ydermere har Panasonic Centret vel en generel interesse i at vise hvilket serviceniveau de kan levere, da dette jo kan skabe potentielle kunder fremover.

Jeg kan egentlig ikke se problemet. Det oplagte vil dog nok være at forsøge sig hos panasonic.dk først.
Ifølge Jonas fra FS kan skærmen tidligst leveres slut Juli.

Jeg har annuleret min ordre, og har sidenhen købt skærmen hos Ekspert.

Nu er det ikke fordi jeg vil skabe tvivl om FS omdømme, men vil lige nævne at sælgeren fra Ekspert påstod at FS umuligt kunne sælge Nordiske modeller!

Er forøvrigt ovenud tilfreds med skærmen..
Af selliah
neroniller: Det kan meget muligt være den nordiske model, for kigger du på prisen er den lige nu ligeså høj som mange andre butikker :)
Af Among
Enig. Den nuværende pris på DKK 19.695,00 understøtter i hvert fald påstanden om at fladskærmsshoppen.dk handler med Nordic-modeller.

For mit vedkommende er det dog underordnet, da jeg også i mellemtiden har valgt et andet (dyrere - men hurtigere) alternativ.

Fantastisk tv i øvrigt. I kan godt glæde jer :) Og hold op hvor har jeg spillet meget Stardust HD i 3D til PS3. Efter min mening faktisk det spil af de 4, som ser bedst ud i 3D.
Af jingle
Ja selvfølgelig skal Panasonic centret blandes ind i det, der er jo det som de lever af "at yde service" og da der var en fra selve panasonic centret som blandede sig i denen tråd og endog "meget sandsyneligt" prøvede at ødelægge det for os ved at placere falske ordre, så kan jeg ikke se det store problem i at spilde lidt af deres tid også.

Noget helt andet er at det er KUN de nordiske modeller som understøter eks. Boxer og viasat og yousee så vidt jeg ved.
Derfor kan disse ikke ses med et eks. fransk købt TV.
Jeg kan dog tage fejl.

Det at eks. Expert og panasonic centeret mener at de umuligt kan handle med Nordiske modeller har nok en rigtig kedelig sammenhæng med at de har ondt et hvist sted over prisen er langt bedre hos FS.

Der står klar og tydeligt at der INGEN parralel import er og at de direkte bestilles HOS Panasonic Nordic, når de sælger så mange TV som de åbenlyst gør, så ville vi HELT sikkert have hørt om nogle sager ang. reklamationer osv. hvis det forholdt sig anderledes.

Så lad bare Panasonic Centret og Experten sende skræmme kampagner ud for at nare folk til at købe hos dem i stedet.
Men mig skræmmer de ikke med deres direkte opsøgende såkaldte "service ydelse" hvilket også burde få nogle klokker til at ringe.
Af jingle
Så kom mit TV.

Glæder mig til at få sat mig ind i det :)
ærgeligt det ikke er 65" modellen :p
Af Hans CL
jingle skrev:Så kom mit TV.

Stort tillykke med det! Personligt var jeg desværre ikke blandt de 6 heldige, som fik et TV i denne omgang, men Fladskærmsshoppen har oplyst, at de forventer, at de sidste TV bliver leveret inden for 14 dage. På den anden side er leveringsdatoen efterhånden blevet rykket så mange gange, at jeg først tror på det, når fragtmanden svinger op foran huset!

Men i mellemtiden må du da gerne fornøje os andre med dine oplevelser med TV'et - gode som dårlige. Fik du f.eks. både dongle og 2 stk. 3D briller med?

Hans CL
Af Alfen64
Jeg fik også mit igår :D :)

Super fedt tv

gad vide hvilken størrelse man havner på næste gang
er gået fra 32 lcd ;)

måske et 65-70" oled eller hva fremtiden må byde på.
Af jingle
Ja, jeg havde faktisk i tankerne at afbryde købet da jeg efter hånden har set at butikkerne bugner af div. 60"ere efter hånden og 55"ere.

Lige da VT20E kom ud, så var der jo ikke ret mange der havde noget over 50" at byde på, men synes mulighederne pludseligt at være mange og ikke mindst rimelig billige også.

Dog syntes jeg at 65" versionen var alt for mange penge i forhold til en 50" jo sådan set også er pæn stor.

Men endnu gladere blev jeg da jeg kom hjem og fandt ud af at det jo er KÆMPE SINDSYGT stort når jeg også kommer fra en alm. CRT 32" Sony skærm. KÆFT den flylder meget i stuen mand :p godt jeg ikke fik valgt 65"eren, den ville have været så stor at det virkede overdrevet eller forkert til stuen.

jeg er desværer nødsaget til at benøtte foden, da mit står lige foran et vindus parti så jeg ikke kan hænge det op.
Og på et elelrs relativt stort TV reøl arrangement, så ser det jo bare endnu større ud, specielt fordi det dækker hele den nederste del af vinduspartiet :p

Nå men op kom det og det så ud til at alt virkede 8har ikke prøvet 2D endnu) men youtube funktionen er da ret fed, men dog synes jeg ikke at de videoer som står er i full HD ser ret meget HD agtige ud,,,

Men hjem kom TVet, og ingen fejl og mangler indtil videre, så det er da godt :)
Af jingle
Der fulgte både 2 stk. 3D briller med samt WiFi Dongle med USB forlænger kabel.
Dansk manual samt Norsk et eller andet godkendelses haløj står der på bagsiden.

Der står godt nok det er samlet i Repuplik Chez eller sådan noget, men det er vel bare der hvor de samler dem.

Jeg er glad for det, men det 2D man kan hente på Your tube og afspille via computer over HDMI det sucks da BIG TIME, der er kun lige en lille stripe i midten af TVet hvor man kan se det, jeg ved ikke omdet er fordi jeg gør noget forkert, jeg har stillet det til at vise 3D side om side som man skal med det fra youtube.

Ellers virker det pænt godt med det 3D som altså er til at se, der også de første 2 min. elelr sådan noget fra Monsters VS Aliens og der hvor han sidder med battet og spiller bold og skyder den ud i mod skærmen, der får man virkelig en ud af skærmen oplevelse, trods den er lige i overkanten så bolden blive dobbelt i det den komemr helt ud, men jeg tror det er fordi det sker for hurtigt til at øjnene kan følge med til at fokusere på det.

i øvrigt så har jeg ikek fået mit CA Boxer modul endnu, så jeg køre stadig med set top boksen fra boxer/Secam elelr hva det hedder og den laver altså sådan nogle hvide streger allerøverst i skærm billedet som er til at få røde hunde af, det er jo ikek lgie frem ngoet som hjælper på ikke at få burn in billeder fast brændt.

Men ellers er det skide god TV :) lyden er helelr ikke noget at råbe hurra for, jeg kom fra et Sony 32" CRT kasse TV med en hel del bedre bas lyd, altså mile agtig bedre, men ok det er også en flad, så der er ikek plads til de store sub kabinetter.

Så over anlæget er et klart must i mine øjne til film elelr andet hvor lyden er en vigtig spiller.

Internettet virker også fint på det og jeg fik opdateret det ok og den fandt selv routeren indstillinger og hoppede på nettet.

Youtube direkte virker også skide godt, men hvorfor hulen kan man ikke bare få lov at afspille 3D direkte fra nettet elelr eks. USB nøglen eller HDD. næ nej det skal absolut være over HDMI eller fra en af Antenne indgangene DVB-T, DVB-C eller DVB-S

Elelrs kan jeg ikke sige mere negativt om det :p
Der er kun godt ud over det, billedet er virkelig flot og suverent hurtigt i bevægelser osv.

jeg har ikke gjort så meget i video afspildning fra USB stick, men indtil videre ser det begrænset ud til Div X og det er da yderst dårligt, hvis ikke det understøtter andet end det format og i øvrigt så kun billeder... men det her jeg ikke gjort så meget i endnu og man må da håbe de arbejder på en software opdatering som kan udvide dette samt gøre 3D muligt over nettet, hvis muligt.

Ellers venter jeg kun på at få købt mig en PS3 så jeg kan få gang i noget 3D spilleri og film afspildning, men jeg ved ikke om den er ok til det, elelr om en egentlig afspiller til sygelige 4000 Kr. er nødvendig elelr hvad man får mere/midnre for sine penge her.
Umidelbart føler man jo at det er et røverkøb at gøre i en PS3 frem for de over prisede 3D afspillere.

Jeg kan ikke hitte ud af hvorfor de så skal være så dyre ???
Af jingle
Hans CL skrev:
jingle skrev:Så kom mit TV.

Stort tillykke med det! Personligt var jeg desværre ikke blandt de 6 heldige, som fik et TV i denne omgang, men Fladskærmsshoppen har oplyst, at de forventer, at de sidste TV bliver leveret inden for 14 dage. På den anden side er leveringsdatoen efterhånden blevet rykket så mange gange, at jeg først tror på det, når fragtmanden svinger op foran huset!

Men i mellemtiden må du da gerne fornøje os andre med dine oplevelser med TV'et - gode som dårlige. Fik du f.eks. både dongle og 2 stk. 3D briller med?

Hans CL
Har du så fået dit TV nu eller ventes der stadig?
Af Hans CL
[/quote]

Har du så fået dit TV nu eller ventes der stadig?[/quote]

I den meget lange ventetid kunne jeg ikke lade være med at se lidt på konkurrenterne, og til sidst mistede jeg tålmodigheden og købte et Samsung PS50C7705 i stedet. Det blev leveret efter 3 dage i stedet for 3 måneder!

De to TV har hver deres fordele og ulemper, men rent teknisk har de jo de samme muligheder, og jeg har f.eks. nydt at skifte min Canal Digital parabol boks ud med en kortlæser direkte i TV'et. Og indtil videre har jeg i hvert fald ikke fortrudt, at jeg "skiftede side" i sidste øjeblik.

Hans CL
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11