Debat om digitale tv-kanaler, HDTV, tv-distributører og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signal

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Mysen
Jeg tror måske også at man skal være opmærksom på, at selv om, der har været mange ups'ere, så er det et meget populært tv, der uden tvivl er en af de helt store sellerter. Derfor tror jeg ikke, du skal kalde det et lotterispil, at købe dette tv. Jeg har også modtaget en glimrende model. Den buzzer ikke mere end alle mulige andre plasmaer, hvilket vil sige, at den er lydløs ved normalt brug. Retention er selvfølgelig ikke en permanent skade, men det er skam ødelæggende for billedet, selv om det ikke er permanent. Jeg døjer ikke med det til dagligt, men ser jeg en film med bjælker, så er det temmelig irriterende, at du halvvejs inde i filmen kan se lyse striber, der hvor teksterne er.

Jeg gætter på at min model er en standardmodel, på samme måde som den, Rasmus samt andre anmeldere har testet. Den er ikke lydløs og den døjer med retention. Men begge dele er absolut til at leve med, taget i betragtning, hvor lækkert et billede+design, der er på. Jeg gætter ydermere på, ud fra bl.a. dette forum, at ca. 75% modtager en standardmodel. Det er stadig en alt for stor fejlrate, men ikke nok til, at du skal fravælge det.

Ellers så er der nævnte PK950 med en langt lavere fejlrate, men med knap så godt et billede, eller V20 med endnu bedre billede, men i de flestes øjne knap så attraktivt design.
Til sidst kan nævnes 50PX950n, der performer lige så godt som PS50C7705. Retention er der også en del af på dette tv, men der er dog ikke problemer i samme omfang på denne.
Af Pede2970
Hmm,
jeg sidder og undersøger lidt og tænker om jeg skal tage et UE46C7705 eller 8705..i stedet for.. Jeg kan godt leve uden de sidste 4" da jeg kommer fra et 42". :s
Af Mysen
Det er ikke kun de 4". Det er også en nedgradering i billedkvalitet, selv det nok er et sikrere valg. Og designet er jo temmelig pænt.

Synes bare 2011 modellerne er vildt flotte i forhold til, selv om ue modellerne nok har været blandt de førende på designsiden i år, hvis man lige ser bort fra eksempelvis Beovision 10.

Du skal bare være opmærksom på at disse heller ikke er fejlfri. Det er ingen modeller. På disse er betragtningsvinkel og ujævnt bagbelysning nogle ting man skal tage med. Men hvis du sidder lige foran tv'et, så gør det jo ikke noget med betragtningsvinkel ;)