Log ind med sociale netværk
31. okt 2010, 18:41
Tak for jeres hjælp after all
.
Jeg forstår bare ikke en meter af, hvorfor HDMI og optisk kabel har indflydelse på DR HD. Antennestikket kører jo direkte i tv'et.
Jeg prøver med nye kabler, og ser om det hjælper. Jeg skal nok opdatere her på siden når det er gjort.
Fortsat go weekend, whats left of it.

Jeg forstår bare ikke en meter af, hvorfor HDMI og optisk kabel har indflydelse på DR HD. Antennestikket kører jo direkte i tv'et.
Jeg prøver med nye kabler, og ser om det hjælper. Jeg skal nok opdatere her på siden når det er gjort.
Fortsat go weekend, whats left of it.
31. okt 2010, 20:20
Det er noget underligt noget.
Når jeg vil se DR hd med soundbar, er det antennestik i tv, og lyd via optisk til soundbar... Det er jo alt der skal bruges til dette. HDMI kablet fra soundbar er kun hvis jeg skal se bluray film. Når jeg ser DR hd, er HDMI kablet slet ikke i brug. Der er ingen af kablerne der skulle ha indvirkning på tv signalet... Men det er der.
Jeg har skrevet til Samsung, for at høre om de ved hvad der sker.
Tak for rådene... I mit forum er der ingen dumme spørgsmål :-)
Når jeg vil se DR hd med soundbar, er det antennestik i tv, og lyd via optisk til soundbar... Det er jo alt der skal bruges til dette. HDMI kablet fra soundbar er kun hvis jeg skal se bluray film. Når jeg ser DR hd, er HDMI kablet slet ikke i brug. Der er ingen af kablerne der skulle ha indvirkning på tv signalet... Men det er der.
1. nov 2010, 08:17
Eftersom du har slettet dit første indlæg, så er det svært for de uindviede at følge debatten. Kan du ikke tilføje problemstillingen i dit første link igen?
1. nov 2010, 09:12
Samtidig vil dette be eller afkræfte at det er HDMI kablet, der laver flimren. Så er der ingen grund til at investere i et nyt kabel
denne70 skrev:Det er noget underligt noget.Nej, jeg forstår godt at HDMI kablet ikke bruges når du ser tv, men prøv alligevel at fjerne det, og se om det hjælper? Det giver sikkert ikke mening, men nogle gange opfører elektronik sig altså lidt meningsløst

Samtidig vil dette be eller afkræfte at det er HDMI kablet, der laver flimren. Så er der ingen grund til at investere i et nyt kabel

1. nov 2010, 09:25
Der har tidligere været eksempler på TV, som opførte sig ulogisk hvis der sad HDMI-udstyr i en indgang. Der har sågar været eksempler på at TV'et slettede samtlige kanaler i programlisten hvis der blev tændt for noget på HDMI-porten.
Log ind med sociale netværk