Debat om digitale tv-kanaler, HDTV, tv-distributører og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signal

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Xenoh
Hejsa.. ja min svoger sidder på samme antenneanlæg som mig.. det er derfor jeg ikke fatter en brik.. jeg har læst mig til at dr hd er på 8 mHZ, og LG siger at mit tv skulle kunne søge på det:-) Jeg har kunne forstå på ejendomskontoret at der har været problemer med nogle tv før, men der har det hjulpet at opdatere tv'ets software, men da mit tv er så nyt findes der ikke nogen opdatering, men fik så af vide at det skal søges manuelt, men hvordan??? Min svoger bor 2 rækker for mig, har samme store tv pakke osv. forskellen er bare at hans tv er samsung, men med samme specifikationer. I disse kanaler er tilbudt i antenne foreningen, boligselskabet udleverede 1 nov. 09 en boks så alle kunne se disse kanaler. Jeg købte tv'et for at undgå denne boks. men boksen finder dem.
Af Lindholm78
Det lyder til at du har Canal digital i jeres net.

Prøv det her
Vælg KONFIG..
Vælg Auto. indstilling.
Vælg Kable.
Vælg Comhem (her skulle du gerne få mulighed for at vælge Canal digital)
Af Xenoh
Jeg har prøvet det med comhem, og canal digital.. Den finder ingen kanaler ved kabelsøgning.. Men kun på antennesøgning, og der kommer canal digitals kanaler også frem:-)
Af Lindholm78
Hvad så hvis du gør
Vælg KONFIG..
Vælg Auto. indstilling.
Vælg Kable.
Vælg Comhem (her skulle du gerne få mulighed for at vælge Canal digital)
Næste trin skulle du gerne kunne Vælg Standard, Fuld eller Bruger
Hvis du væger bruger og så ændre på så de kommer til at hedde
Frekvens: 386 Mhz
Symbolrate: 6952
Netværks-ID: 70 (På enkelte tv-modeller skal ID skrives som 107)?
Af Xenoh
Jeg har fundet ud af at når jeg søger på kabel kommer der alligevel kanaler, bare ikke DTV= digital kanaler, uanset hvad jeg taster.:-(

Lindholm78: jeg kan ikke ændre netværks id når jeg har valgt canal digital:-( hvad gør man så??

Det er herre svært det her, fatter ikke hvorfor de ikke bare kommer frem.. Hvor finder du alle de frekvenser henne????
Af Xenoh
Ps. da jeg snakkede med antenneservice, sagde manden at de digitale kanaler jeg vil have frem lå på 218 og 226 mHz ved 8 Mhz båndet.. og jeg fatter bjæle af det!!! nogen der kan uddybe??
Af Xenoh
Det er lige før jeg udlover 300 kr. som tak for den der kommer med den rigtige løsning, nu er jeg sq desperat:-)
Af dkscan
Xenoh skrev:Min svoger købte tv samme dag som mig, dog et samsung.. Da han søgte på det der hedder luft på det tv, fandt den straks alle kanaler:-(
Når din svogers tv finder alle de ønskede digitale kanaler med den indstilling, så tyder det på, at antenneforeningen sender med DVB-T og ikke DVB-C. Hvis det er tilfældet, at skal du lave kanalsøgningen som var det en antenne, der er tilsluttet.

Normalt er frekvensafstanden mellem kanaler i VHF-området 7 MHz og i UHF-området 8 MHz. Ud fra hvad du skriver tyder det på, at antenneforeningen også bruger 8 MHz i VHF-området og det kan muligvis forvirre tv'et. Hvis manuel indstilling er baseret på, at man indtaster kanalnummer, så vil tv'et ikke ramme den rigtige frekvens, hvis det tror der anvendes 7 MHz afstand mellem kanalerne. Prøv at checke om det ikke er muligt at angive frekvens i stedet for kanalnummer.
Af Xenoh
Det lyder rigtig fornuftigt det du beskriver der.. Det omtrent det samme antennemanden sagde, men jeg ved bare ikke hvordan man skal gøre det på mit tv??? Men skal lige prøve det når jeg kommer hjem:-)
Af Xenoh
Det er desværre ikke muligt at søge manuelt på frekvens når det er antenne, kun med kabel og der kommer ikke noget:-( Jo jeg kan søge på frekvens på alm. tv, men ikke når det skal være digital, der kan jeg søge på VHF fra 1-21 og UHF 22- 68 og den finder 5 kanaler på UHF Ch. 50??
Af Xenoh
Det vil jeg så prøve når jeg kommer hjem, det kunne sq være fedt hvis det virkede... men skriver om det virker!!
Brugeravatar
Af Johnjohn
Hej jeg har et LG SL8500 og for at modtage de digitale kanaler skal du under menu/ konfig / auto indstilling / vælge kabel ! søger du under antenne finder du kun analoge kanaler
jeg har valgt :-- som land
venlig hilsen john
Af Xenoh
Der er kommet en løsning:-) Nyt tv det bliver et samsung som elgiganten garantere kan klare disse frekvenser og båndbredde, mit tv kan åbenbart ikke køre 8 mhz båndbredde, jeg bytter det og får et nyt på mandag, men tak for hjælpen alle sammen er meget taknemlig, uden jer var jeg ikke nået til denne konklusion:-)