Debat om digitale tv-kanaler, HDTV, tv-distributører og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signal

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Kratz
Nej, du forstod tydeligvis ikke min bemærkning. Jeg forsøgte netop meget klart at indikere dette ikke var for at fraråde Fladskærmsshoppen.
Som nævnt kender jeg ikke Fladskærmsshoppen og vil derfor hverken anbefale eller fraråde den.

Jeg har til gengæld set rigtigt mange uheldige køb igennem tiden fra folk som udelukkende fokuserer på pris. Det var kun sådan den skulle forstås.
Af Among
Kratz skrev:Nej, du forstod tydeligvis ikke min bemærkning. Jeg forsøgte netop meget klart at indikere dette ikke var for at fraråde Fladskærmsshoppen.
Som nævnt kender jeg ikke Fladskærmsshoppen og vil derfor hverken anbefale eller fraråde den.

Jeg har til gengæld set rigtigt mange uheldige køb igennem tiden fra folk som udelukkende fokuserer på pris. Det var kun sådan den skulle forstås.
Kan vi blive enige om at dit svar skal læses i forlængelse af det indlæg som egomemig kom med? Det må være det logiske udgangspunkt, medmindre du jævnligt kommer med helt tilfældige generelle betragtninger. Det kan jeg da i så fald også:

"Du bør ikke køre hjem, når du har drukket".

Her kan vi tale om en generel betragtning, som i øvrigt ikke har nogen tilknytning til noget af det der ellers bliver debatteret i tråden. Den giver ingen mening i sammenhængen, men står den alene kan den vel være fornuftig nok.

Dit indlæg må derimod nødvendigvis læses i umiddelbar tilknytning til den prissammenligning som egomemig kommer med længere oppe. Heri omtaler egomemig to tilbud, hvoraf det ene virker mere tiltalende en det andet - vi snakker ikke billige forhandlere i almindelighed - vi snakker to konkrete forhandlere, hvoraf den ene er almindeligt kendt i Danmark, mens den anden umiddelbart er en mere ukendt størrelse.

Idet du mener at man skal gøre sig nogle grundige overvejelser omkring forhandleren, når man taler om køb i den nævnte størrelsesorden, så kommer det da utvetydigt til at fremstå som en uligevægtig fordeling af risikovurderingen på de to forhandlere. Og jeg mener ikke det kan læses anderledes. Den omstændighed at du supplerer med vendingen "Blot en generel betragtning", mener jeg ikke ændre på det reelle indhold af dit indlæg. Jeg er dog ikke i tvivl om at du selv føler dig overbevist om at den gør.

I øvrigt så har jeg aldrig påstået at du fraråder fladskærmsshoppen.dk, jeg har blot ment at du stempler dem. Vi kan vel trods alt blive enige om at din bemærkning nok ikke et noget som kommer fladskærmsshoppen.dk til gavn?
Af egomemig
Min søn fik et Samsung 46" serie 8, for 2 uger siden, fælleskøb, via Fladskærmsshoppen.dk - kom punktlig - chaufføren ringede 20 min. før ankomst, alt var som det skulle. Jeg har ingen betænkeligheder med dette firma! - I øvrigt gratis levering!
Af egomemig
Hey Dahlsen, hvor mange er "flere"?
Af Kratz
Among skrev: Kan vi blive enige om at dit svar skal læses i forlængelse af det indlæg som egomemig kom med? Det må være det logiske udgangspunkt, medmindre du jævnligt kommer med helt tilfældige generelle betragtninger. Det kan jeg da i så fald også:

"Du bør ikke køre hjem, når du har drukket".

Her kan vi tale om en generel betragtning, som i øvrigt ikke har nogen tilknytning til noget af det der ellers bliver debatteret i tråden. Den giver ingen mening i sammenhængen, men står den alene kan den vel være fornuftig nok.
Egentlig burde jeg nok lade denne passere, da vi bevæger os ud på et sidespor som tråden ikke er tjent med. Havde jeg set det fra start var jeg ikke kommet med kommentaren. Så hermed vil jeg forsøge at skrive mit sidste indlæg i denne debat.
Først og fremmest nej, mit indlæg skulle forstås som direkte forlængelse til dit indlæg hvor jeg synes du overfortolker. Jeg burde måske have citeret, men satsede på indlægget ville komme i umiddelbar forlængelse af dit indlæg.
Dernæst, kan vi så ikke blive enige om, at nogle generelle betragtninger trods alt er mere relevante end andre?
Among skrev: Dit indlæg må derimod nødvendigvis læses i umiddelbar tilknytning til den prissammenligning som egomemig kommer med længere oppe. Heri omtaler egomemig to tilbud, hvoraf det ene virker mere tiltalende en det andet - vi snakker ikke billige forhandlere i almindelighed - vi snakker to konkrete forhandlere, hvoraf den ene er almindeligt kendt i Danmark, mens den anden umiddelbart er en mere ukendt størrelse.
Jeg vil ikke mene Fona er en ukendt størrelse... Eller er det Fladskærmsshoppen du refererer til?
Among skrev: Idet du mener at man skal gøre sig nogle grundige overvejelser omkring forhandleren, når man taler om køb i den nævnte størrelsesorden, så kommer det da utvetydigt til at fremstå som en uligevægtig fordeling af risikovurderingen på de to forhandlere. Og jeg mener ikke det kan læses anderledes. Den omstændighed at du supplerer med vendingen "Blot en generel betragtning", mener jeg ikke ændre på det reelle indhold af dit indlæg. Jeg er dog ikke i tvivl om at du selv føler dig overbevist om at den gør.
Jeg kan godt se den kan tolkes i den retning, men som skrevet var det ikke hensigten. I øvrigt mener jeg at næsten alt kan fejltolkes hvis man virkelig vil.
Among skrev: I øvrigt så har jeg aldrig påstået at du fraråder fladskærmsshoppen.dk, jeg har blot ment at du stempler dem. Vi kan vel trods alt blive enige om at din bemærkning nok ikke et noget som kommer fladskærmsshoppen.dk til gavn?
Hvis du mener, at jeg ved at anbefale man evaluerer en forhandler på andet end prisen, derved stempler en aktuel forhandler, så må svaret blive ja. Dertil må jeg sige, at jeg finder rationalet og konklusionen noget besynderlig.
Som nævnt kender jeg ikke Fladskærmsshoppen, og kan derfor ikke udtale mig om forhandleren. Jeg kunne selvfølgelig have undersøgt forhandlerens omdømme, men eftersom det ikke er mig der skal købe TV, mener jeg måske ikke det er min opgave.
Af egomemig
Hey Dahlsen! Jvf. den mere eller mindre krakilske - filosofiske debat, der foregår - hvorfra han du skaffe til den pris?
Af Among
@ Kratz

Lad os være enige om at være uenige - vil trods alt give dig ret i at tråden ikke er tjent med at diskussionen fortsætter.

I øvrigt vil jeg gøre trådens læsere opmærksom på at jeg er bestemt er frisk på et sammenkøb, hvis tv'et kan forhandles ned på et fornuftigt prisniveau.
Af Dahlsen
Har en god kontakt i et Panasonic Center :)

Hvis folk er seriøse vil jeg tage kontakt..
Af Kratz
Among skrev:@ Kratz

Lad os være enige om at være uenige - vil trods alt give dig ret i at tråden ikke er tjent med at diskussionen fortsætter.
Det synes jeg lyder fair. Nogle gange er det bedre at blive enige om at være uenige, end at fortsætte en meningsløs diskussion :)

Jeg vil da lige tilføje, at jeg på ingen måde er modstander af fælleskøb, heller ikke til en billig pris ;)

Og Panasonic Center kan i øvrigt få mine varmeste anbefalinger. Held og lykke med fælleskøbet 8)
Af Neergaard
Dahlsen skrev:Har en god kontakt i et Panasonic Center :)

Hvis folk er seriøse vil jeg tage kontakt..
Jeg er helt sikkert klar til at handle, hvis der er mulighed for det!
Af trykkertor
Jeg også, men med forbehold om pris og eventuelt vægbeslag i prisen.
(Samt 100% pixelgaranti. Jeg gidder bare ikke bruge mange tusinde på et fjernsyn, og skal blive siddende med "panelfejl". Om nu end så lille en fejl)
Af Shooter DK
trykkertor skrev:Jeg også, men med forbehold om pris og eventuelt vægbeslag i prisen.
(Samt 100% pixelgaranti. Jeg gidder bare ikke bruge mange tusinde på et fjernsyn, og skal blive siddende med "panelfejl". Om nu end så lille en fejl)
samme som ham er også intereseret
Af Shooter DK
jeg så gerne at til de 17000kr. hos fladskærmsshoppen.dk blev indopereret et vægbeslag og en af deres 4 års garanti til en værdi af 999kr. det kunne specielt være godt for mig og måske andre da jeg aldrig har haft plasma og er skeptisk over for burn-in specielt ved brug af konsol og med denne forsikring er man også dækket ved burn-in :)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 11