Debat om digitale tv-kanaler, HDTV, tv-distributører og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signal

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af musher
TV: Panasonic 42S10E Fuld HD.
Boks: Pace HD boks til Viasat.

I indstillingerne i boksen kan man vælge mellem 576p, 720p eller 1080i. Jeg er lidt i tvivl om 720p elller 1080i er bedst. Jeg synes ikke der er nogen synlig forskel i de udsendelser, jeg har set. Hvad er fordelen ved de to indstillinger? Jeg er klar over, at 1080 er interlaced.
Af Perfod
du kan læse en masse om 720p og 1080i her på siden , godt nok tørt læsning men det er tiden værd.
Jeg ville vælge 720P hvis det var mig , men det er jo op til dig hvad du vil.
Men gør dig selv en tjeneste og læs den gode artikel her på siden
Af musher
Perfod skrev:du kan læse en masse om 720p og 1080i her på siden , godt nok tørt læsning men det er tiden værd.
Jeg ville vælge 720P hvis det var mig , men det er jo op til dig hvad du vil.
Men gør dig selv en tjeneste og læs den gode artikel her på siden
Tak for rådet. Er læst igennem. 720p lyder som en fornuftig indstilling.
Af richthofen
Om man vælger 576/720/1080ip kommer vel an på, hvor mange HD kanaler man har?

Hvor mange HD kanaler viasat har ved jeg ikke, men hvis du har mange skal du sætte din boks til 720, da alle tvstationer sender deres HD ud i 720. Men hvis du fx har 3-4 HD kanaler, 38 SD kanaler og egentlig ikke ser dine HD kanaler ret meget, så burde man måske overveje om man ikke skal sætte sin boks til 576 og lade sit fjernsyn opskalere? SD kanaler bliver af tvstationerne sendt ud i 576.
Af musher
Takker. Ser en del af de få HD kanaler, der er, men selvfølgelig mest SD. Vil prøve de forskellige indstillinger.
Brugeravatar
Af rhino (DK)
hvad med DVD vores nuværende har kun op til 720p men sys selv jeg får det bedste resultat med 1080i men ved ikke om det kun er mig der sys det.... men dog næsten ingen forskel
Af richthofen
musher skrev:Takker. Ser en del af de få HD kanaler, der er, men selvfølgelig mest SD. Vil prøve de forskellige indstillinger.
Jeg har Zaptor som IPTV og der har jeg en enkelt HD kanal (DRHD) og jeg har sat min boks til 576 og DRHD ser, selv når jeg kører uden om min surroundreciever med opskalering, og lader tv opskalere rigtig godt ud! Forskellen mellem du sætter 576 og 720 og lader tv opskalere er minimal ved HD! Men du kan jo selv prøve det af og bruge det der passer dine preferencer bedst. :)
Af musher
Jamen, jeg har netop tænkt på, om det var bedst at lade tv'et eller boksen sørge for skaleringen. Fint med de mange input. Jeg vil forsøge mig frem.