Debat om digitale tv-kanaler, HDTV, tv-distributører og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signal

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej kloge hoveder.

Jeg har problemer med at få opdateret firmwaren på min nyerhvervede Samsung UE40B6000. Jeg har læst at DTV opsætningen kan blive bedre. Den firmware der er på er fra september 09.

Jeg har prøvet at hente 6 serie firmwaren fra både det danske og det engelske site og gjort hvad der står man skal, men tv'et siger at der ikke er nogen firmware på USB stikken selvom den ligger som den skal?

Det kan også være jeg ikke behøver en opdatering. Jeg bruger YouSee kabel-TV. Mit problem er at jeg ikke kan indtaste nætværks ID nogen steder og danmark er ikke på listen over lande. Så den finder kun 14 kanaler hvor mange er kodet når man søger "netværk". Jeg tror alle kanaler kommer når jeg søger fuld, men der kommer også mange kodet faktisk i alt 177 kanaler.

Jeg håber nogen kan hjælpe.

på forhånd tak,
Pelle
Af steen_c
jeg tror desværre ikke du kan opdatere firmwaren til dit tv, fra den danske eller engelske side, har hørt at b6000 er produceret til det russiske markede, så opdateringen af dtv, vil ikke gøre en forskel. lyder underligt at du ikke kan få netværks id. men det kan måske også have noget med det at gøre. at det ikke er en model, beregnet til dk.

håber du finder en løsning.
Af Pelsen
Det skulle meget gerne bare være den europæiske model som er den de også har i england. Men problemet er at den ikke vil genkende den firmware der ligger på USB stikken :(

Jeg har fået lavet den til Nordisk model gennem service menuen, så nu kan jeg hente alle YouSee kanalerne. Det eneste jeg gerne vil have ud af en firmware update er at kunne sortere i digital kanalerne hvilket man ikke kan med den version der ligger på nu.

Pelle
Af Kenz
Jeg har købt mit Samsung UE40B6000 ved fleggaard i tyskland og har lige prøvet at opdatere det og det gik fint.

Dog skal det siges at jeg hentede softwaren via samsung.de

bagefter prøvede jeg at hentede den via samsung.com/uk, for der findes modellen også, men det virkede ikke...

Link til den tyske side:

http://samsung.de/de/support/detail.asp ... l=firmware

det skal lige siges at selvom det er den tyske side, så er firmwaren på engelsk.

Så den firmware jeg køre med, er fra 19 November 2009 :)
Af toadbob
Ue40B6000 er det vi normalt vil kalde paralelimporteret. Også kendt som "Tysk" model i butikkerne. :)

Der er vidst ikke den store hjælp at hente i danmark med deres support også kan du få problemer med digital turnerne i Danmark, er hvad jeg har hørt :)
Af Kenz
jeg bruger zaptor, så er ligeglad med det digitale signal