30. dec 2009, 00:05
Hej Flatforum
Jeg står til at skulle flytte til en ungdomsbolig, hvor man er tvunget til at have Næsby Antennelaug's (NAL) fuldpakke. Der hvor jeg bor nu er havde vi TDC Home Trio men jeg har kun kun set TV med et billigt 24" TV fra LG. Nu vil jeg gerne have mig et ordentligt TV til januar udsalget og har læst anmeldelser osv i bund men hvor meget betyder antenneleverandøren?
Som de selv skriver:
Jeg ser mest direkte sport på TV og er ikke super Home Theater entusiast men billedet må gerne være af et vis kvalitet nu hvor jeg skal ud og bruge penge på det.
På forhånd tak
Jeg står til at skulle flytte til en ungdomsbolig, hvor man er tvunget til at have Næsby Antennelaug's (NAL) fuldpakke. Der hvor jeg bor nu er havde vi TDC Home Trio men jeg har kun kun set TV med et billigt 24" TV fra LG. Nu vil jeg gerne have mig et ordentligt TV til januar udsalget og har læst anmeldelser osv i bund men hvor meget betyder antenneleverandøren?
Som de selv skriver:
Vi klarer overgangen til digitalt / HD TV.Nogle af kanalerne bliver sendt som DVB-C og jeg er opmærksom på dette og MPEG4 mht. til TV køb men hvad med de øvrige kanaler. Er "den gode gamle analoge måde" dårligere end de store levenrandørers løsninger eller er det hele i virkeligheden det samme?
Som medlem af NAL MedieNet skal du ikke spekulere over snakken om, at der lukkes for den analoge sending pr. 1. november 2009, og at TV-signalerne bliver digitalisieret. Dette vedrører udelukkende TV-seere, der benytter egen tagantenne, og ikke medlemmer af en antenneforening.
I NAL MedieNet vil vi fortsætte med at sende vore signaler på den gode gamle analoge måde, i nogle år endnu. Så for vore medlemmer er der i første omgang ikke nogle ændringer.
Jeg ser mest direkte sport på TV og er ikke super Home Theater entusiast men billedet må gerne være af et vis kvalitet nu hvor jeg skal ud og bruge penge på det.
På forhånd tak