12. dec 2009, 00:18
Jeg har lige læst den nyeste anmeldelse af en computerskærm her på flatpanels.dk, hvor jeg kan se, man har opnået en imponerende farvegengivelse efter kalibrering. Alle farver har uden undtagelse en deltaværdi på under 2. Dette har jeg ikke set tilnærmelsesvist opnået på noget fjernsyn testet herinde overhovedet, hvilket leder mig til den konklusion, at computerskærme er fjernsyne overlegne mht. farvegengivelse.
Hvordan kan det være? Det virker umiddelbart spøjst. Særligt når man tænker på, at det måske netop til film og tv er super vigtigt med en nøjagtig farvegengivelse ift. alt andet computerbrug end grafisk arbejde.
Fjernsyn som B850 og V10, som er roste for deres billedkvalitet har begge store afvigelser i nogle af farverne. De har deltaværdier, som ligger i det høje leje, hvor forskelle er tydelige at se. Det virker besynderligt i mine øjne...
jbplum
Hvordan kan det være? Det virker umiddelbart spøjst. Særligt når man tænker på, at det måske netop til film og tv er super vigtigt med en nøjagtig farvegengivelse ift. alt andet computerbrug end grafisk arbejde.
Fjernsyn som B850 og V10, som er roste for deres billedkvalitet har begge store afvigelser i nogle af farverne. De har deltaværdier, som ligger i det høje leje, hvor forskelle er tydelige at se. Det virker besynderligt i mine øjne...
jbplum