Debat om digitale tv-kanaler, HDTV, tv-distributører og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signal

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Det ser endelig ud til at vi er ved at får den almindelige danske National Geographic kanal i HD.

CanalDigital har kun en udgave nu, nemlig DK udgaven, i en SD og en HD udgave

Natgeo Facebook i Norge har allerede meddelt, at SD og HD udgaven fremover sender det samme samtidig fra den 1. juli.

Så nu må vi se, hvornår de større udbydere får den :-)
Dvs nu har vi 2 Nat Geo kanaler som sender det samme indhold, hvorimod vi før havde 2 kanaler som sendte forskelligt indhold. Ja det er jo fremskridt, eller...

Jeg undrede mig godt nok i dag over hvorfor der pludseligt var det samme indhold på begge kanaler. Og i følge Canal Digital TV oversigten på min iPad, står der at Nat Geo HD sender en anden udsendelse end Nat Geo. Men i virkeligheden sender de det samme program.

Men dit indlæg giver vel svaret. Altså har vi lige mistet en kanal i pakken :-(
bobby68 skrev:Dvs nu har vi 2 Nat Geo kanaler som sender det samme indhold, hvorimod vi før havde 2 kanaler som sendte forskelligt indhold. Ja det er jo fremskridt, eller...

Jeg undrede mig godt nok i dag over hvorfor der pludseligt var det samme indhold på begge kanaler. Og i følge Canal Digital TV oversigten på min iPad, står der at Nat Geo HD sender en anden udsendelse end Nat Geo. Men i virkeligheden sender de det samme program.

Men dit indlæg giver vel svaret. Altså har vi lige mistet en kanal i pakken :-(

NatGeo facebook i Norge påstår, det har været de samme udsendelser, blot forskudte, tidligere

Men det hænger nok sammen med, at HD bliver standard efterhånden, og derfor er der ikke brug for deciderede HD emne kanaler. Animal lagde også 2 kanaler sammen. TV2Sport gjorde det samme for lang tid siden Man spejler blot HD kanalen.
YouSee kabel-tv sender fra 1. sept. 2013 National Geographic HD Danmark-version. Den indgår i HD-pakken og kan fås som Ekstrakanal. Danmark-versionen erstatter National Geographic HD UK-version som samtidig udgår.

National Geographic Danmark fortsætter indtil videre som SD-kanal i Fuldpakken, men senere i år kommer National Geographic Danmark som ukodet HD-kanal i Fuldpakken.
/Vilhelm