Debat om digitale tv-kanaler, HDTV, tv-distributører og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signal

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af JonesDK
Det var sku os på tide. Den kanal er så grumset!
Af Samsung40d6505
Hvem ser Canal 9 ???

Nej, lad os hellere få NRK 1,TV4 Sverige,RTL (findes allerede)

Og så må vi håbe, TV3, DR2, TV2Charlie, TV2 ZULU, TV2News, snart produceres i opskaleret/HD
Af Among
En stor del af det fodboldinteresserede folkefærd (en kategori jeg selv hører ind under), var ret begejstret for Canal 9's HD-transmissioner af VM i fodbold i 2010. Med den mængde fodbold de stadig sender på Canal 9, vil en HD-kanal være en kærkommen gave!
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Canal 9 sidder jo også tungt på den spanske liga, så det tror jeg også de høster en del seere på - inklusiv undertegnede.

Men spørgsmålet er om en HD-kanal reelt vil forbedre billedkvaliteten markant på fodboldkampene? Umiddelbart tror jeg ikke signalet, som kommer fra Spanien er så imponerende i sig selv. Det ser ofte fnidret og uldent; endda mere end nogle af de andre programmer som Canal 9 sender.
Af Pade2204
Feedet fra Spanien fejler intet!

Når Canal9 sender en grumset kamp - så er det ofte at canal+ sport sender den samme i HD. Og det er sgu lækker kvalitet på canal+ sport hd
Af praun
Pade2204 skrev:Feedet fra Spanien fejler intet!

Når Canal9 sender en grumset kamp - så er det ofte at canal+ sport sender den samme i HD. Og det er sgu lækker kvalitet på canal+ sport hd
Ja der er super kvalitet på canal + sport hd når de sender la liga. Det er bare underligt at når 6'eren HD sender den samme kamp er det "kun" opskaleret sd signal... hvordan kan det nu være? Rettigheder? Penge?

Det samme ville nok ske på canal 9 HD frygter jeg...
Af Otto J
praun skrev:
Ja der er super kvalitet på canal + sport hd når de sender la liga. Det er bare underligt at når 6'eren HD sender den samme kamp er det "kun" opskaleret sd signal... hvordan kan det nu være? Rettigheder? Penge?
De (få) gange jeg har set 6'eren HD, har det ikke "bare" lignet opskaleret SD, men noget der har været fejl-skaleret et sted i kæden (som så godt kan være i forbindelse med opskalering fra SD til HD). Så elendigt skal SD opskaleret til HD ikke se ud. Hvorfor det så åbenbart gentager sig, det er svært at svare på - fordi ingen klager til dem? (jeg har ikke selv 6'eren HD).
Af Samsung40d6505
Har hørt rygter om at den skulle komme allerede i næste måned
Af PeterD
Der har før været rygter om en Canal9 HD op til EM.

Desværre går rygterne på at det udelukkende er EM kampene de viser i "HD" og når tuneringen er slut, vil de IKKE sende i "HD" mere....Hurra.... Fantastisk.. :-/ Hvor svært kan det være?

Få nu fjernet nogle af de børnekanaler (Der er vel en 3-4 stykker)/natur kanaler og få langt HDkanalerne ind i stedet, så ligner det efterhånden noget...
Af Samsung40d6505
Det tror jeg ikke på.

Det er Yousee´s hensigt at alt skal udsendes i HD i løbet af de næste par år, og når selv Sportskanalen, en helt, helt ny kanal med måske 100 seere, er lagt i HD, så er der noget om det