Debat om digitale tv-kanaler, HDTV, tv-distributører og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signal

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Nogen der har erfarringer med at få det digitale signal fra Dansk Bredbånd til at virke på Samsung tv'er? Eller på et UE46D5005XXE.

Når jeg søger efter digitale kanaler finder den overhovedet ikke noget? Har hørt om forskellige trick, med at sætte land til Finland, men intet virker..

Har forsøgt med med følgende indstillinger:

QAM modulation 256
Netværks ID 2.620
Start frekvens 234.000
Slut frekvens (kun hvis angivet) 858.000
Symbol rate 6.875

Har også haft fat i DB's kundeservice, men de kunne ikke gøre noget?

Kan det være signalet der er for dårligt?

Iøvrigt virker de analoge kanaler fint.. Det er bare ikke helst det, man vil se på, når man endelig har fået sig et stort nyt fjernsyn.. :p
Af Vilhelm
Jeg spekulerer på om du indtaster frekvenserne korrekt. Sædvanligvis indtastes frekvenser i MHZ.

QAM modulation 256
Netværks ID 2620
Start frekvens 234 MHz
Slut frekvens 858 MHz
Symbol rate 6875
Af enevoldsen11
De skal indtastes i KHz, så det er desværre ikke problemet..
Af caxx
Nu ved jeg ikke hvordan DB håndtager det, men har du netværks-id? - I hvert fald har min lokale antenne-forening intet netværks-id, samtidig også kabel. Dette resulterer i den ikke finder noget, medmindre man søger på luft frem for kabel, det er et forsøg værd.

EDIT: Jeg er klar du skriver du et netværks-id, men det er vel et forsøg værd.. jeg prøvede også med netværks-id i starten.
Af enevoldsen11
Har også forsøgt at søge via "luft" dog også uden held..
Af MadMax78
Det er et kendt problem med Dansk bredbånds kabeltv. Det siger alt om deres kundeservice, at de ikke hjalp dig med at løse problemet.

Nedenfor har jeg gengivet MartinHansens vejledning. Jeg har revideret vejledningen med de seneste frekvenser.

For at fremsøge de digitale kanaler skal du gøre følgende.

Hold fjernbetjeningens knap EXIT nede, indtil den spørger om du vil nulstille dit tv - Tryk ja!
Nu nulstilles dit tv og slukker. (sletter ALLE nuværende gemte kanaler)
Tænd dit tv igen og følg vejledningen til at indstille dit tv til hjemmebrug, sprog i menuer osv. osv.. Du skal IKKE indstille kanaler endnu!

Gå nu ind i fjernsynets menu.
Vælg KANAL (der hvor du søger efter kanaler)
Vælg LAND
Indstil den til FINLAND under DIGITAL KANAL

Vælg nu under samme menu (KANAL): MANUEL LAGRING > DIGITAL KANAL> KABEL. Nu kan du indtaste frekvens, Modulation og Symbolrate.

Hvad angår Modulation og Symbolrate skal disse være hhv.:
256 (Modulation) - 6875 (Symbolrate)
Under frekvens indtaster du følgende frekvenser ÈN ad gangen:

234000
242000
250000
258000
410000
418000
426000
690000
698000
706000
714000

Dvs. de skal indtaste én af gangen - først 234000 tryk søg.. Så finder den x-antal kanaler.. Dernæst 242000 tryk søg.. Så finder den x-antal kanaler osv. osv.

Når du er færdig, har du ALLE kanaler (minus TV1000)!

Nu skal du huske at tjekke, om dit foretrukne sprog er Dansk - ellers kan det ske at du på visse kanaler vil få Finsk undertekst.

Til det skal du:

Ind i menuen selvf. og vælg INDSTILLINGER > FORETRUKKETHerinde sætter du ALLE til Dansk[/u]
Af enevoldsen11
Hmm.. Desværre virker din vejledning heller ikke..

Har lidt opgivet missionen..? Kan det være signalet der er for dårligt? Der er også en del støj på de analoge kanaler? :(( :((
Af enevoldsen11
Har skiftet udbyder til Yousee, men kan stadig ikke finde digitale kanaler?

Nogen der ved hvad der kan være galt? Kan tuneren være defekt?
Brugeravatar
Af MigSelv
enevoldsen11 skrev:Har skiftet udbyder til Yousee, men kan stadig ikke finde digitale kanaler?

Eller et defekt antennekabel.
Af Sjavse
enevoldsen11 skrev:Har skiftet udbyder til Yousee, men kan stadig ikke finde digitale kanaler?

Har du siden august 2011 levet med kun at se analoge kanaler på dit helt nye HD tv???
Hvis det var mig så havde jeg sendt det retur indenfor de første 14 dage, hvis det var umuligt at finde digitale kanaler.
Jeg købte engang et UE40C6005 som heller ikke kunne finde nogen digitale kanaler hos mig, kun de analoge, og det sendte jeg retur med det samme. Det nye tv jeg modtog bagefter kunne sagtens finde alle de digitale kanaler, så måske det bare er dit "nye" tv der ikke virker optimalt. Du burde ha' sendt det retur indenfor de første 14 dage.