Debat om digitale tv-kanaler, HDTV, tv-distributører og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signal

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Perli
Hejsa - har koblet 4 tv op på en antenneforstærker (yousee-signal) Forstærkeren er en Teknosat CATV TCL 30, med 4 udgange. Den sidder hvor kabel-tv går ind, og så er der ellers det store ledningshelvede til de 4 rum. Det er alm. standardantennekabel der går ud til samtlige tv.
Jeg synes godt signalet kan stå lidt bedre på de tv som er længst væk (ca. 15-20 mtr. kabel).
Kan det betale sig at sætte en antenneforstærker på ved boksen til antennestikket også, eller for jeg mere ud af at skifte kablet.
De bokse som sidder på, er også nogle halvgamle fætre - så måske der er noget at hente der også?

Nogen kloge folk, der kan hjælpe???
Brugeravatar
Af radiomand
Signalet skal forstærkes hvor det er ok, og ikke når det er blevet dårlig, så du må skifte dine kabler + dåser, start med dåserne og se om det er nok.
Af orm08
Skiftede selv forstærker for et års tid siden fra en ældre model, til en yousee godkendt forstærker (købt i Silvan), det forbedrede signalet, uden at skifte ledninger, stik eller andet.

Jeg er absolut ikke ekspert i dette, men den gamle forstærker virkede ok med analoge signaler, men da ungerne fik nye TV med DVB-C manglede en del kanalar - det hjalp med en ny forstærker. Kan det tænkes at visse forstærkere ikke helt er gode nok til DVB-T/C signaler
Af Perli
Tak for svarene, kan godt se at det smarteste er naturligvis at skifte fra indgangen og ned efter. Købte antennekabel i Hi-fi klubben fra boks til tv, det gav en voldsom forbedring, og en masse flere kanaler.
"Radiomand" er der nogen bokse du kan anbefale, kan se du arbejder proff med tingene.

På forhånd tak