Debat om digitale tv-kanaler, HDTV, tv-distributører og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signal

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af mgala666
Det er godt nok sært.

Umiddelbart mangler jeg ikke nogen kanaler nu, men der er masser af dubletter.

Det virkede helt fint forleden, da jeg resatte tv'et, og valgte finland/helsinki og fulgte guiden. Der lå de i den skønneste orden og uden dubletter.

Dagen efter var ihvertfald DR1 forsvundet fra sin plads. Ny søgning og den kom tilbage, men nu med en masse dubletter.

Har så fulgt jeres råd og slået automatisk opdatering fra.
Ny søgning og samme resultat.

Så resatte jeg igen tv'et til fabriksindstillinger og startede helt forfra og fulgte guiden - incl at slå automatisk opdatering fra.
Den finder stadig en masse dubletter, og mange af kanalerne har nu ret høje numre (over 1000). Meget mystisk.

Kanalguiden virker stadig, og det er jo ikke meget værre, end jeg skal sortere lidt mere. Men stadig ret sært, den opfører sig anerledes end fra forleden dag, da jeg forsøgte første gang :o

Anyway, I skal have tak for jeres hjælp :) Måske er mit tv bare lidt mere levende end alle andres O_O
Af Vilhelm
mgala666 skrev: Men stadig ret sært, den opfører sig anderledes end fra forleden dag, da jeg forsøgte første gang...
Måske er mit tv bare lidt mere levende end alle andres
Nej, det tror jeg ikke. Der må være indsneget sig en fejl, da du lavede din søgning. En fejl kan være at du ikke har brugt netværks-id 100, men fx 120?

Hvis du er sikker på at du har valgt Finland, så lad være med igen at resette til fabriksindstillinger. Tidszonen skal være ændret til GMT + 1.

Gå ind i Autosøgning.
Under Kanalvalg vælges "Gratis kanaler" eller "Alle kanaler" (Det sidste hvis du har betalingskanaler).
Under Søgning vælges Fuld (Meget vigtigt).
Under Frekvens vælges Automatisk.
Under Symbol-rate vælges Automatisk.
Under Netværks-id vælges 100 (meget vigtigt).
Start så autosøgningen, som vil tage 10 minutter.
...
Jeg forstår at du under Systemopdatering har slået "Autodat.søgning i standby" fra. Det er afgørende for at undgå bortfald af kanaler fra kanallisten. Hvis du eller andre igen kommer ud for bortfald af enkelte kanaler, er det bedst og hurtigst at lave en DVB-C manuel søgning, hvor man blot skal angive den frekvens man vil søge kanaler på.
...
En anden forumbruger spørger om disse problemer angår andre Panasonic-modeller. Jeg er ikke sikker på omfanget, men har læst om problemer med flere Panasonic-tv fra 10 og 20 serien. Desværre har Panasonic Danmark valgt at forholde sig passivt, også efter at jeg fortalt dem om problemerne og hvordan de løses og opfordret dem til at tage affære.
Af PeterD
Hvor er det godt med venlige og hjælpsomme mennesker på Flatpanels.dk :)
Af mgala666
lige præcis - det er uvurderlig hjælp :)

Vilhelm: Jeg har gjort præcis som beskrevet og med det rigtige netværks id osv. hver gang.
Grunden til at kanaler forsvandt var vel, at den stod til automatisk opdatering. Det er selvfølgelig nu slået fra :)

Men af en eller anden grund finder den flere kanaler nu, end den gjorde i første søgning efter mit tv blev sat til "finsk". Det er ikke værre end, den finder lidt flere dubletter (standard og HD kanaler og en masse regions TV, jeg ikke kan tage alligevel).

Nu er det sorteret og alt er i den skønneste orden - endnu :D
Af Vilhelm
mgala666

Tak for tilbagemelding.

Det er besynderligt at du får dubletter. Det var netop det YouSee ville undgå da man indførte brugen af netværks-id 100 til tv og detailhandels-bokse med MPEG-4. .