Debat om digitale tv-kanaler, HDTV, tv-distributører og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signal

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af thg
Her efter DR1 og TV2 er blevet HD kanaler d. 11/1-11 må jeg konstatere at der er ret stor forskel på lydstyrke niveauet. Disse to kanaler har væsentlig lavere lyd end resten af kanalerne!

Har en YouSee HD-boks m. harddisk!

Nogen som har samme problem eller som har samme boks men som ikke oplever forskellen?
thg skrev:Her efter DR1 og TV2 er blevet HD kanaler d. 11/1-11 må jeg konstatere at der er ret stor forskel på lydstyrke niveauet. Disse to kanaler har væsentlig lavere lyd end resten af kanalerne!
Jeg har en Yousee boks men har ikke umiddelbart bemærket den helt store niveauforskel på de nye kanaler. Jeg har derimod oplevet at DTS lyd på visse kanaler undertiden har en meget svag centerkanal. Nogle gange så lav at man næsten ikke kan høre kommentatoren.
Af Ahl
Du er ikke den eneste der har problemer med dette, men jeg har på yousee’s forum netop læste dette:

Jeg har nu fået løst mit problem. Jeg fik hjælp fra Yousee, som gjorde mig opmærksom på, at TV2 HD udsendes med to lydspor (ligesom i øvrigt DR1 og DR HD). Jeg fandt ud af at skifte mellem de to forskellige lydspor, men hver gang jeg skiftede kanal slog den tilbage på det forkerte lydspor.

Jeg fandt ud af, at løsningen var at ændre lydindstillingen på mit tv. På mit Sony tv gjorde jeg følgende:

Home -> Settings -> Sound ->Digital Audio Out -> PCM. Før stod Digital Audio Out på Auto, men det gjorde altså, at jeg ikke fik lyd i mine baghøjttalere.

Så vi må hjem og kikke på vores tv’s opsætning.