Debat om digitale tv-kanaler, HDTV, tv-distributører og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signal

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har i sommers købt mig et vt30. Lige fra start af har lyden på DRHD ikke været synkron med billedet..

Nu er det så det samme på TV2HD..
Havde ingen problemer da jeg havde tv1000 og canal digital. Der passede lyden skarpt på..

Jeg kører ikke lyden over noget ekstern. Blot fra tv højtalerne. Nogen Fif
Brugeravatar
Af KristofferA
Hvem har du? Med Yousee er DR HD også ofte ude af sync her.
Af mik57
har ingen problemer med billed,lyd ,synkronisering, har også you see
Af JohnQ
Også major problems her(Yousee). Lyden er ude af sync på DR HD nærmest altid, og det er allermest tydeligt når der sendes Dolby Digital i multikanal(5.1).
Filmen Openrange, som sendes nu, er nærmest uudholdelig at se på, så jeg har slået over på et andet program ASAP.
Det er underligt for der er ikke disse problemer med andre HD kanaler på Yousee(har endnu ikke observeret nogen probs. på TV2HD).
Har tjekket bla. SVT1HD hvor de sendte "gæt og grimasser" i 720p+5.1DD endda :)
Lyden var perfekt synkron med billedet.
Tjekket TV3+HD(720p+2DD) også perfekt synkront.
Men den anden dag var der pludselig problemer på DR1 også ved seneste afsnit af homeland hvor min reciever nu påstod at lydsignalet var Dolby Digital istedet for det sædvanlige PCM(der altid har virket uden nogen form for syncproblemer).
Har DR ændret på DR1 også så der nu er sync problemer på både DRHD og DR1?
Det er jo bare Pragtfuldt.
Det er da ikke nogen forbedring at skifte til DolbyDigital hvis det giver sync problemer en del kunder.
Og desuden hvis Tv3 og SVT kan finde ud af at sende DolbyDgital lyd uden syncproblemer, hvorfor kan Danmarks Radio så ikke?
Er det noget af deres audio-broadcast hardware der ikke spiller for dem?
Stram op DR !:(
Af mik57
Har lige set på openrange på DRHD absolut 100 synkront .
Så kan man vel udelukke at det skulle være DR der har problemer,med mindre det er lokalt
Brugeravatar
Af KristofferA
Jeg har skrevet til Yousee. Og skriver også til DR hvis de sender den videre.
Af Tom-H
På DR HD oplevede jeg i går en udsendelse hvor lyden ligesom forsvandt ind imellem i 1½ sekund eller deromkring, ved ikke helt hvad det skyldes. Andre som har oplevet det.
Af LIMO
Har ofte samme problem med manglende sync på DR HD på Viasat (hd modtager) og har haft det i lang tid.
I øvrigt er det som om at lydstyrken på hd kanalerne generelt på parabolmodtageren er noget lavere end på de øvrige kanaler. Hvor er det egentlig ringe, når man tænker på hvad vi betaler til disse udbydere.

Har også en mindre boxer pakke med bl.a. DR HD. Ingen problemer der.
Senest rettet af LIMO 5. feb 2012, 17:09, rettet i alt 1 gang.
Af _engelhardt_
LIMO skrev:Har ofte samme problem med manglende sync på DR HD på Viasat (hd modtager) og har haft det i lang tid.
I øvrigt er det som om at lydstyrken på hd kanalerne generelt på parabolmodtageren er noget lavere end på de øvrige kanaler. Hvor er det egentlig ringe, når vi tænker på hvad betaler til disse udbydere.

Har også en mindre boxer pakke med bl.a. DR HD. Absolut ingen problemer der.
Har også oplevet sync problemer med dr's kanaler :(( og ja det er biiiip irriterende at der også er så stor forskel i lydstyrken fra alm stereo og til dolby digital. :(( :((