Debat om digitale tv-kanaler, HDTV, tv-distributører og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signal

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej derude.

Efter et besøg fra en yousee-tekniker pga problemer med mit internet, er jeg ikke længere i stand til at finde de digitale kanaler som min fladskærm tidligere havde. Sagt på en anden måde forsvandt de ganske enkelt efter teknikerens besøg. Det drejer sig om en LG SL8000 LCD fladskærm.
Da jeg tidligere har ligger og rodet med scanningen af de digitale kanaler, og ved hvordan de skal installeres, er jeg ikke længere sikker på at det er her problemet ligger.

Jeg bor i KBH NV og har har disse indstillinger

Frekvens: 143000
Symbol: 6875
Modul: 64QAM
Netværks-id: Har prøvet henholdsvis 100, 101, 110, 120, 130, 150 og 151 uden succes.

Billeder af kablerindstaleringen

/Users/andershansen/Pictures/iPhoto Library/Modified/2011/Kabler /IMG_0847.jpg
Senest rettet af ALH 17. dec 2011, 14:06, rettet i alt 1 gang.
ALH skrev:Hej derude.

Efter et besøg fra en yousee-tekniker pga problemer med mit internet, er jeg ikke længere i stand til at finde de digitale kanaler som min fladskærm tidligere havde. Sagt på en anden måde forsvandt de ganske enkelt efter teknikerens besøg. Det drejer sig om en LG SL8000 LCD fladskærm.
Da jeg tidligere har ligger og rodet med scanningen af de digitale kanaler, og ved hvordan de skal installeres, er jeg ikke længere sikker på at det er her problemet ligger.

Jeg bor i KBH NV og har har disse indstillinger

Frekvens: 143000
Symbol: 6875
Modul: 64QAM
Netværks-id: Har prøvet henholdsvis 100, 101, 110, 120, 130, 150 og 151 uden succes.

Billeder af kablerindstaleringen

/Users/andershansen/Pictures/iPhoto Library/Originals/2011/LG SL8000/IMG_0844.JPG

/Users/andershansen/Pictures/iPhoto Library/Modified/2011/Kabler/IMG_0846.jpg

Hvem tror du kan komme til at se de billeder? Du kunne ligeså godt holde et billede op foran din skærm, og vise os dem sådan :) :D

Med hensyn til kanalerne, så lyder det underligt, når du nu godt ved hvordan man finder dem og kender dit tv.

Hvis ikke Yousee's guide (kopier linken ind i browseren, hvis ikke hele strengen er klik-bar) virker:

http://yousee.dk/Hjaelp_og_Support/Tv-p ... LG-tv.aspx

så bliver du nok nødt til at kontakte dem
Af ALH
Det gik ikke med billedet:). Hvordan uploader jeg et billede?
Af BrianH
ALH skrev:Det gik ikke med billedet:). Hvordan uploader jeg et billede?
Rent teknisk skal de ligge på en computer med installeret webserver (typisk Apache), så de kan tilgås via http...

I praksis må du finde en hjemmeside, hvor du kan uploade billeder og så kopiere billedets URL ind her.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
En passiv splitter kan give problemer hvis signalstyrken er lav. Hver gang du splitter et signal uden brug af en forstærker, så formindskes signalstyrken.