Debat om digitale tv-kanaler, HDTV, tv-distributører og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signal

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Har lige snakket med Yousee ang. omlægningen af TV kanaler, i vores lokal ugeavis havde de skrevet det gamle ID nummer men damen fra YouSee fortalte mig at de har lavet sådan at alle skal køre med ID 100 nu.

Eneste som er lidt dumt er som andre også har skrevet at HD versionerne af 3+ kanal5 plus nogen få andre ikke altid kan sende i bredformat, dvs. man for 4:3 billed med bjælker i venstre/højre side af skærmen.

Hun sagde at ID 110 var hvis man ikke ville have HD kanalerne med, men er der noget man kan gøre for at få de gamle 3+ ect. tilbage ? for som jeg forstår det faser de alle de gamle ID numre ud og så skal alle fremover køre med ID 100.
Tom-H skrev: Eneste som er lidt dumt er som andre også har skrevet at HD versionerne af 3+ kanal5 plus nogen få andre ikke altid kan sende i bredformat, dvs. man for 4:3 billed med bjælker i venstre/højre side af skærmen.
Det er jo også måden at vise et 4:3 billede på, så det ikke bliver fortegnet.
Tom-H skrev: Hun sagde at ID 110 var hvis man ikke ville have HD kanalerne med, men er der noget man kan gøre for at få de gamle 3+ ect. tilbage ? for som jeg forstår det faser de alle de gamle ID numre ud og så skal alle fremover køre med ID 100.
Prøv at lave en søgning med ID 20998, så burde du få adgang til både SD- og HD-versionerne.
dkscan skrev:
Tom-H skrev: Eneste som er lidt dumt er som andre også har skrevet at HD versionerne af 3+ kanal5 plus nogen få andre ikke altid kan sende i bredformat, dvs. man for 4:3 billed med bjælker i venstre/højre side af skærmen.
Det er jo også måden at vise et 4:3 billede på, så det ikke bliver fortegnet.
Tom-H skrev: Hun sagde at ID 110 var hvis man ikke ville have HD kanalerne med, men er der noget man kan gøre for at få de gamle 3+ ect. tilbage ? for som jeg forstår det faser de alle de gamle ID numre ud og så skal alle fremover køre med ID 100.
Prøv at lave en søgning med ID 20998, så burde du få adgang til både SD- og HD-versionerne.
Tror bare jeg laver ny søgning med ID 100, for hvis alle de gamle ryger ud en dag inkl. ID 20998, så slipper jeg for at søge alle ind igen til den tid.

Hva er det iøvrigt for en ID den der?
Tom-H skrev: Tror bare jeg laver ny søgning med ID 100, for hvis alle de gamle ryger ud en dag inkl. ID 20998, så slipper jeg for at søge alle ind igen til den tid.
Nu er det jo ikke nødvendigvis sådan, at det man allerede har fået lagt ind forsvinder, fordi et netværks-id skifter betydning eller udfases.
Tom-H skrev: Hva er det iøvrigt for en ID den der?
YouSee Driftovervågning.
Af mhca
Jeg har netop lavet en ny søgning, og nu har jeg flimmer og vandrettet streger mv. på flere kanaler.
Heriblandt Kanal4, TV3+HD, Canal6 HD m.fl.

Jeg havde ingen problemer tidligere, så det undrer mig, at vores signal pludseligt ikke er kraftigt nok. Orker ikke rigtigt at flytte TV'et hen nærmere stikket og tjekke om det kablet igennem lejligheden, der giver problemer. (For meget kabel-arbejde).

Ingen andre, der har oplevet lignende?
Af PeterD
Bor i Storkbh..

Kan godt være jeg er forkert på den, men jeg venter et par dage til det er helt på plads med omlægningen fra You-(Dont)-See's side...

Har stadig 3Puls på tvet, som de jo ville lade dø. Og SD kanalerne fra samme kanal er heller ikke fjernet, og kanalerne ligger slet ikke i populariets rækkefølge sådan som YouSee ellers lover...

og så skal vi til det samme i januar, når TV2/DR også ændrer sig.....hmm.
Af dkscan
PeterD skrev: Kan godt være jeg er forkert på den, men jeg venter et par dage til det er helt på plads med omlægningen fra You-(Dont)-See's side...
Mig bekendt er tingene da på plads nu.
PeterD skrev: Har stadig 3Puls på tvet, som de jo ville lade dø.
Det har de da aldrig meldt ud.
Af Tom-H
Har ikke hørt noget om at de vil lade 3Puls dø, hvor har du det fra ??

Derimod står der at TV2 Film forsvinder, også fra fuldpakken, nogen der ved mere om dette ?
Af dkscan
Tom-H skrev: Derimod står der at TV2 Film forsvinder, også fra fuldpakken, nogen der ved mere om dette ?
Ja den forsvinder fra nytår. YouSee har ikke kunnet blive enige med TV2 om en ny aftale.
Af Tom-H
dkscan skrev:
Tom-H skrev: Derimod står der at TV2 Film forsvinder, også fra fuldpakken, nogen der ved mere om dette ?
Ja den forsvinder fra nytår. YouSee har ikke kunnet blive enige med TV2 om en ny aftale.
Hvordan kan man så modtage den fremover? den lukker vel ikke helt ned gør den ?

Nu plejer jeg ikke se den kanal men ser den gerne 1 gang om året når de sender fra Oscar showet.
Af PeterD
Tænk jeg troede helt bestemt 3puls, skulle væk da tv3 plus nu sender Formel 1 og de kun kørte med serier etc.

Men jeg kan nu se at de sender Brasiliens F1 Grand prix, fordi 3 plus er optaget af fodboldt...

Troede egentlig bare det var en sparringskanal som TV3 og TV3 plus, kunne smide alle mulige dårlige serier over på....Så for min skyld måtte den godt forlade programoversigten...

Så mangler vi bare Discovery HD Canal 9 HD, nu når DR1 og TV2 bliver HD i Januar..
Af Tom-H
Discovery HD findes jo allerede men man skal betale for at se den, kunne være super hvis den kom med i fuldpakken.