Debat om digitale tv-kanaler, HDTV, tv-distributører og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signal

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af kilu
I det ny år vil flere og flere kanal udbydere sende deres signal i Full HD (1080p)

Nu har jeg så ind til flere HD ready tv, som jeg er glad for. Hvad skal der til for at kunne se disse kanaler ?
kilu skrev:I det ny år vil flere og flere kanal udbydere sende deres signal i Full HD (1080p)

Nu har jeg så ind til flere HD ready tv, som jeg er glad for. Hvad skal der til for at kunne se disse kanaler ?
Du skal bruge en modtager som kan håndtere signalet. Hvis ikke dine tv har MPEG4 tuner, kan du evt. købe en boks som har og sluttet den til via HDMI. Du skal sandsynligvis have en til hvert tv uden MPEG4 tuner.
Af kilu
Peter Schrøder skrev:
kilu skrev:I det ny år vil flere og flere kanal udbydere sende deres signal i Full HD (1080p)

Du skal bruge en modtager som kan håndtere signalet. Hvis ikke dine tv har MPEG4 tuner, kan du evt. købe en boks som har og sluttet den til via HDMI. Du skal sandsynligvis have en til hvert tv uden MPEG4 tuner.
De har alle MPEG4 tunere. Min bekymring går på om et 720p tv kan håndtere et 1080p signal ....
Af PartyBent
Tviler på at der er nogen tv stationer der sender ud i 1080P fuld hd..

Tror de fleste sender ud i noget der mindre om 720P.
og tvet ned scaler det bare hvis det er 1080P fra eks. en bluray