Debat om digitale tv-kanaler, HDTV, tv-distributører og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signal

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af splitbaske
Hej,

Jeg har lige haft en kabeltv mand ude for at bekræfte, at der ikke er problemer med mit digitale signal. Alligevel kan mit TV ikke længere finde digitale kanaler. Det har virket i 2 år og nu for et par uger siden stoppede det.

Jeg har et Samsung LE40A796R2 købt for ca 2½ år siden. Er der nogen der har et bud på hvad der kan være galt og hvordan man evt. fikser det?

Jeg har Yousee signal, har indstillet det rigtigt med 00151, har forsøgt plug & play for at nulstille det, så jeg har ikke selv flere bud.

Håber der er nogen der kan hjælpe.
Af Sjavse
Det lyder meget som en tuner der er gået i stykker. Jeg har selv prøvet det samme hvor jeg havde en TDC mand ude, og kunne konstatere at signalet var perfekt, men tuneren bare ikke virkede.
Af splitbaske
Det er også det jeg gætter på. Ved du/I ca hvad det koster at få tuneren repararet/skiftet? Skal jeg i virkeligheden overveje et nyt TV istedet?
Af Peter Schrøder
splitbaske skrev:Det er også det jeg gætter på. Ved du/I ca hvad det koster at få tuneren repararet/skiftet? Skal jeg i virkeligheden overveje et nyt TV istedet?
Har du evt. prøvet med et andet antennekabel? Gerne så kort som muligt, hvis du har mulighed for at rykke tv'et tæt til stikket.
Af splitbaske
Nej, det har jeg ikke. Men jeg havde en kabeltv-mand ude imorges for at lave målinger på signalet og stik, og alt fungerer som det skal, så det er i fjernsynet problemet skal findes... desværre...
Af Peter Schrøder
splitbaske skrev:Nej, det har jeg ikke. Men jeg havde en kabeltv-mand ude imorges for at lave målinger på signalet og stik, og alt fungerer som det skal, så det er i fjernsynet problemet skal findes... desværre...
Ærgerligt. Det ligner bare ikke kable-manden at måle på antenneledningen. Normalt er holdningen at "det er kundens problem". Men når han rent faktisk står i stuen, plejer de at være flinke.
Et alternativ til at reparere tuneren, kunne være at købe en separat boks.