Debat om digitale tv-kanaler, HDTV, tv-distributører og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signal

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej Alle sammen

Jeg har været så heldig altid at være et sted, hvor der har været en antenne forening, hvor vi så bare har brugt antenne kabler.

Nu begynder jeg at interesseret mig for digitalt tv. I den forbindelse så har jeg prøvet at læse om DVB-t signal og jeg forstår det simpelthen ikke :(

Jeg har yousee og kobler mit fjernsyn op ved at sætte antenne kablet til antenne stikkene. Hvis jeg nu gerne vil modtage alle mine kanaler via DVB-t - hvad gør jeg så? skal jeg så købe noget ekstra til mit fjernsyn eller????

Ja, tror slet ikke jeg forstår noget så grundlæggende :)
Af M-Sniper
hej Mogwai

Kan godt forstå du er forviret, men her en lille hurtig oversigt.

DVB signaler (digital video Broadcast) sendes på 3 måder.

- DVB-T (terrestrisk) signal der sendes igenne luften, og kan tages af amindelig hus antenne...

- DVB-C (cable) signal der sendes igennem kabel tv og felles antenne anlæg, firmaer som yousee og Telia benytter denne standart.

DVB-S (satelite) signal der sendes igennem satelit paraboler.

Som du skriver, skal du bruge en DVB-C tuner til dit yousee, enten skal du have et tv med indbygget DVB-C tuner eller købe en boks med denne tuner. en anden ting kunne være at leje en bokst fra Yousee....

Du kan altsåå ikke fange DVB-t signal kennem kabel tv nettet.

Så findes der nogle felles antenne anlæg der sender kabel tv igennem dvb-t standarten, men da du har yousee er det helt sikker DVB-C....

håber det hjælper
Af mogwai
Hej M-sniper

Det hjalp rigtig meget! For synes jeg rodet rundt i benævnelserne. Især fordi jeg troede at alle DVB-T, DVB-C osv. skulle hentes fra en stueantenne. Blev bare forvirret da jeg kunne se at det var relevant, hvis man ønskede en live TV stream.

Kan du så mon svare på om jeg i det tilfælde skal vælge en slingbox eller eyeTV for at få udnyttelse af dette?

Såvidt jeg kan se understøtter ingen af dem DVB-C men kun analog og DVB-T (måske understøttes DVB-T ikke af slingboxen)
Af M-Sniper
hej Igen...

jeg er ikke helt med på hvad du mener med live tv. og kender ikke meget til slingbox.

men er det ikke noget med man tilslutter div bokse osv til slingboxen som så kan sende signalet igennem internettet...

så hvis du har en boks med dvb-c til yousee kan du vel sette den i og streame igennem internettet...

er der andre der har erfaring med slingbox, er i ikke søde at forklare nærmere????