Debat om digitale tv-kanaler, HDTV, tv-distributører og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signal

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Som overskriften siger har jeg købt et UE46D6505 og er rigtig glad for det.
Jeg har ganske almindelig kabeltv, som kører via antennestik fra Yousee. Tv'et bør jo have alle nødvendige tunere.

Kan jeg få en bedre billedekvalitet på en måde med et antennestik? Eller skal jeg have en boks fra yousee eller?
Af StoreSol
Har du nogle T-splittere på?

Til fx. et soveværelses fjernsyn?

I så fald, bør du have en forstærker/fordeler boks koblet på.
KristianJepsen skrev:Som overskriften siger har jeg købt et UE46D6505 og er rigtig glad for det.
Jeg har ganske almindelig kabeltv, som kører via antennestik fra Yousee. Tv'et bør jo have alle nødvendige tunere.

Kan jeg få en bedre billedekvalitet på en måde med et antennestik? Eller skal jeg have en boks fra yousee eller?
Hvis du, vel at mærke, har fundet de digitale kanaler og i øvrigt ikke har problemer med pixelering/hakken i billede eller udfald i lyden, er der ikke så meget du kan gøre for at ændre billedet, andet end at indstille tv'et til dine egne preferencer.
Af KristianJepsen
Så er der nok ikke så meget at gøre.. Det er også udemærket billede - men ikke digitalt. Der er nogle, som køber en digital boks for at gøre billedet bedre. Det er ikke indbygget i TV'et? Hvis det ikke er, kan jeg så købe sådan en boks og få noget ud af det?
Af StoreSol
Du skulle også have de digitale kanaler, har du husket at scanne for både analoge og digital kanaler med den rigtige netværksnøgle for dit område

Tv. har digital tuner.
Af KristianJepsen
Det er jeg i tvivl om, hvordan jeg gør.

Hvad vil netværksnøgle sige?
Af KristianJepsen
Som antenne kan jeg vælge Luft, Kabel, satelit eller canal digital.
Jeg synes ikke, at jeg kan finde et sted at indtaste min netværksid ;;)
Af KristianJepsen
Nu fandt jeg det! Mange tak! :)
Ved i, hvordan jeg flytter rundt på kanalerne? Nu ligger de tilfældigt - kan ikke finde det i manualen.
Af StoreSol
Kan jeg ikke lige huske.

Havde kun et i 10 dage inden jeg måtte sende det retur. (ikke samme model)
Af caxx
"Samtidig havde jeg store problemer med at indstille kanalerne i starten, det vil sige den korrekte rækkefølge. Det blev løst ved at gå ind i menu -> kanal -> rediger kanal nummer -> aktiver. Dernæst gå ind i smarthub -> kanal -> tools -> dernæst ændre kanalnummer, en smule besværligt. "

Jeg har skrevet en brugeranmeldelse af TV'et her:
http://flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=22410