Debat om digitale tv-kanaler, HDTV, tv-distributører og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signal

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej alle sammen.

Jeg købte et Samsung UE40C6005 igår, men jeg har fundet ud af at jeg når tænder min PS3, så bliver mit digital signal til andre kaneler virkelig dårlig og kan ikke se fjernsyn på det, dét flimmer helt vild. Men når jeg så slukker min PS3 så er der ikke noget problem eller river stikket fra.
Hvad skal jeg gøre? Det er via HDMI og har prøvet to kabler. Har prøvet lidt af hvert.

Tak på forhånd :)
Af R32
Hej.

Har haft et lignende problem, bare med en dvd afspiller. Ved mig var det simpelthen antennestikket. Satte et nyt og bedre antenne stik på kablet, og problemet var løst. Måske det kan hjælpe i din situation også?
Af Flindt93
Det er et forsøg værd, men er der ikke også en chance for at fjernsynet er defekt?
Af Michael P
Prøvet at flytte din PS3 væk? :)
Af PhDream
Har haft det samme problem med flere forskellige tv. Når et apparat, som er tilsluttet HDMI, bliver tændt, kommer der udfald i tv-signalet. I værste fald, mistede jeg signalet fuldstændig.

3 ting kan være galt:

1. Dårlig afskærmning af antennekablet.

2. Dårlig afskærmning af tuneren i tv'et.

3. Dårlig afskærmning af HDMI boardet i tv'et.

Da det er sket på forskellige tv, er svaret altså, at der ikke er noget galt med det enkelte tv. Det kan dog sagtens være, at forskellige producenter bruger de samme billige komponenter og derfor går fejlen igen.

Og nej, det er ikke fordi apparaterne står for tæt på hinanden, for det gør de ikke i mit hjem.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Udover selve antennekablet, så kan terminalerne også være dårligt afskærmede. Metalterminaler er at foretrække.