Debat om digitale tv-kanaler, HDTV, tv-distributører og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signal

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af db
Nu er det virkeligt mange oplysninger du kommer med ;)

Det mest simple er nok bare at du forbinder din computer med dit tv.
Af DavidHimself
Som db rigtigt siger, så mangler vi nogle oplysninger. Hvilket tv og hvilken computer og hvilke stik er der i de 2.

Den korte version er at hvis det er en nyere pc og en fladskærm, så er chancen for at du kan tilslutte dem til hinanden via HDMI, stor.

Hvis ikke det er en mulighed, så kan PS3 bruges at streame dine filer igennem dit hjemmenetværk. Det kræver en lille bitte smule opsætning.
Af fladskærmen12
mit tv er et sony 46ex710.

Jeg vil gerne gøre sådan at jeg afspiller det trådløst, altså at jeg gemmer alle mine film enten på en NAS eller på min PC.

Og så ligger de på harddisken, så jeg kan afspille de film direkte på mit TV uden at skulle proppe DVD i drevet på min PS3.
Af DavidHimself
DavidHimself skrev:Hvis ikke det er en mulighed, så kan PS3 bruges at streame dine filer igennem dit hjemmenetværk. Det kræver en lille bitte smule opsætning.
Hvis ikke du er helt tilfreds med funktionaliteterne på ps3'en (jeg har hørt om nogle der har haft problemer med undertekster og sådan), så er alternativet en mediastreamer box, ala AC Ryan eksempelvis. Den kan også streame trådløst (der skal selvsagt kabel op til tv'et ;) )

Ellers kan dit tv vist afspille film fra en USB-pind :) mere trådløst bliver det ikke ;)
Af fladskærmen12
Nu kan man ikke have særligt mange film på en usb pind, og jeg regner med at udvide min stationær med flere harddiske, jeg har 3x2TB lige pt. når jeg løber tør og skal bruge mere plads til film køber jeg yderligere 2 TB.

Som sagt jeg har en stationær pc hvor jeg vil ligge alle mine dvd film ind. Jeg vil så forbinde min stationær til mit tv trådløst, enten via en medieboks eller en PS3.

Og jeg vil så afspille alle de film der ligger på min stationær på mit tv trådløst men jeg aner ikke hvordan. Jeg har haft en PS3 før men jeg fik aldrig rigtigt sat mig ind i hvordan man stiller den op. ellers så ved jeg at der findes noget der hedder popcorn hour og wd digital live hd men igen jeg har ingen anelse om hvordan dette virker.
Af fladskærmen12
ok mange tak for hjælpen, er det den oficielle løsning fra sony eller?