Debat om digitale tv-kanaler, HDTV, tv-distributører og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signal

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af PeterD
DR's mediedirektør Lars Grarup påstår at DR1 kommer i HD allerede i år, mens TV2 venter længere da det måske bliver en betalingskanal...Så måske først i 2013.

Nogle som ved noget mere konkret eller er det bare varm luft..
Af bleze
Jeg har forstået det som det sker i 2012 når MPEG2 stopper på DVB-T og der kun sendes MPEG4 og der derved er mere båndbredde
Af woergaard
Glæder mig til TV2 bliver HD, det er snart den kanal på Yousee der ser grimmest ud på mit fjernsyn.
Af BetteBent
woergaard skrev:Glæder mig til TV2 bliver HD, det er snart den kanal på Yousee der ser grimmest ud på mit fjernsyn.
Det samme her hos mig.. !:(
Af steadi
Planen er, at DR1 og DR2 senest i 2012 skal overgå til HD-kanaler, hvor DR HD så lukkes. Passer vist med lukningen af mpeg2.

Egentlig må DR HD gerne bestå - de sender nogle ret gode videnskabelige programmer... Der er jo ingen der ser frem til "Vi med hund" i HD!
Af evilguy
Ja, det vil faktisk være noget skidt at lukke DR HD :-( DR HD sender en række spændende dokumentarprogrammer som ellers kun ses på Discovery, National Geographic channel eller lignende kanaler og disse programmer sender DR1/DR2 bare alt for få af.
Af woergaard
Nogen der ved om Yousee, i forbindelse med overgang til MPEG4 "upgrader" den crappy Yousee Boks fra Samsung?
Af Mysen
Jeg tror de er stolte af den, og der er da også mange herinde, der stadig sværger til den. Jeg synes det er noget bras, men der skal nok være flere som dig og mig, inden de skal vælge at skifte i stedet for at opdatere.
Af woergaard
Faktisk er jeg rimelig glad for alt det som boksen kan, der er bare en ting. Interfacet er håbløst gammelt og langsomt. Det holder ikke mange år frem. Man kan virkeligt mærke på de nye fjernsyn, at der CPU er opgraderet og menuerne er lyn hurtige. Det kan man ikke sige om Yousee boksen. Den var forældet inden den kom ud. Man vil ikke undvære optage funktion med dualtuner, start forfra, filmleje. Der findes ikke et fjernsyn eller produkt der kan løse dette i DK i dag. ATV 2. gen. har en super hurtig menu og man kan leje film med US itunes workarround (men det er lidt besværligt og der er ingen undertekster på filmene) mit C7705 kan kun optage den kanal man ser - Ikke smart, så skal jeg have en HD optager yderligere :(. Håber måske på sigt at Apple kan løse det hele. Ingen yousee kun at film og TV streames/lejes via itunes.