Debat om digitale tv-kanaler, HDTV, tv-distributører og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signal

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Prøver lige igen.... :(

Er der nogen der har erfaringer gode som dårlige med PVR optagelse og Stofa eller anden udbyder? Når jeg bruger EPG på mit tv og schedulerer en optagelse bliver den optaget fint nok men med forkert tittel (den får titlen på udsendelsen der var lige før)

Dette er mega belastende, er både i dialog med Stofa og Samsung men der er intet rigtig sket endnu.

Anyone??

Tazz
Af bleze
Måske du har sat den til at automatisk begynde optagelse lidt før og den derfor tager EPG fra programmet som kørte på det tidspunkt?
Den burde dog være lavet sådan at den lavede en vurdering af hvad du optog, feks hvis 90% lå i et program så burde den tage det navn. Men ingen garanti for at de har kodet softwaren sådan....
Af Mysen
Jeg har oplevet det én enkelt gang med yousee også...

På harddisken står en ting, og når man så starter programmet, står der at det er noget andet, som det jo så også er.

Men igen, det er sket en eneste gang ud af mange.
Af Tazzyted
Bleze: Ja umiddelbart ville jeg også mene man kunne indstille PVR funktionen til at optage lidt senere (1-2min) så ville problemet være løst, men kan ikke finde den funktion nogen steder på mit Samsung C8705 - nogen der ved om det er muligt??
Men ja den fornuftige løsning burde være at fjernsynet selv tog en vurdering af optagelsen og så navngav den efter hvad der var optaget mest af, men sådan fungerer det desværre ikke :p (har prøvet mange mange gange)
Jeg kan se at det konsekvent drejer sig om 1.20 min hver gang en ny udsendelse starter, at EPG'en er for langsom til at opdatere, så hvis den er sat til at starte kl 20.00 så starter den optagelsen der men info på programmet skifter først kl 20.01 så derfor får programmet den "gamle" tittel.....ØV
Af jln
Som flere andre har jeg blandede erfaringer med kvaliteten af at optage via guide på Samsung PS 50C7705 på usb Harddisk. Jeg har YouSee Storkøbenhavn Værløse - nogle gange kommer hele optagelsen ikke med - andre gange forkert titel.

Når optagelse er sat til recording gennem guide, starter den ca. 2 minutter for tidligt og oftest stopper den tilsvarende før udsendelsen er slut. Irriterende og ødelæggende for filmoplevelser.
Ellers er det jo skønt at kunne optage fx film i digital kvalitet men en streg i regningen at hele filmen ikke kommer med.
Skal man virkelig være tvunget til at gå tilbage til Hard Disk optagelse - og så kun i analog kvalitet?

Er der nogle bud på hvad man kan gøre?
Jørgen