Debat om digitale tv-kanaler, HDTV, tv-distributører og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signal

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#116442
Hejsa.
Jeg har op mod 2 måneder haft problem med mit digitale signal fra yousee. Oprindeligt var det blot TV3 jeg ikke kunne se, men fra den ene dag til den anden, begyndte hele det digitale signal at falde ud. Normalt sker det første gang efter ca. 1 time efter vi har tændt fjernsynet. Så kan vi slukke og tænde igen og så har vi signal igen. Dette varer dog sjældent mere end 5-10 min hvorefter signalet igen falder ud og sådan kan hele aftenen gå. Jeg har haft yousee ude 2 gange nu, hvor de har testet antennekabel, signalstyrke og vi har endda fået sat en forstærker på. Men lige lidt har det hjulpet. :((

Jeg prøvede så at ringe til Samsung's support for at høre om det var noget de havde hørt om fra andre, for så at kunne finde fejlen og få den repareret. Meldingen derfra var, at de i support var blevet gjort opmærksom på denne fejl med yousee signal og forskellige samsung modeller, men at de pt var holdt op med at reparere, da deres rep. umiddelbart ikke havde haft nogen effekt, og de mente derfor ikke at det var fjernsynet der fejl på. Men de påstod at de arbejdede på sagen sammen med yousee. (Dette kender yousee support dog ikke noget til)

Er der nogen som har / haft lign. fejl og ikke mindst nogen som har gode råd. (Umiddelbart hælder jeg mest til fejl på tv'et da der jo altid er signal når TV'et tændes, hvad enten det første, anden eller tiende gang vi tænder)

Håber nogen kan hjælpe, da jeg nødigt vil ud og købe nyt TV, hvis det kan undgåes.

PFT

Flemming Mortensen, Esbjerg
Af Mortensen10
#116550
Hej igen.

Har lige fået følgende mail fra Samsung

"Hej
Tak for din henvendelse til Samsung Electronics Nordic.
*
Da der for tiden er tendenser til signalproblemer hos YouSee på vore TV
har vi ikke mulighed for at bestille reparation på TV'et. Vi anbefaler
at du går til Forbrugerklagenævnet med denne sag"

Betyder det at de mener det er yousee der er problemet?
De ville vel ikke opfordre mig til at gå til forbrugerklagenævnet hvis de mente det var deres eget produkt den var galt med?

Tak for enhver hjælp / kommentar.
Af Peter Schrøder
#116609
Mortensen10 skrev:Betyder det at de mener det er yousee der er problemet?
De ville vel ikke opfordre mig til at gå til forbrugerklagenævnet hvis de mente det var deres eget produkt den var galt med?
Jeg har også Yousee på et Samsung TV. Til at begynde med havde jeg kortet siddende i tv'et men oplevede at tv'et undertiden ikke kunne bladre mellem mine tilvalgskanaler, især hvis de var i HD. Jeg skulle alligevel have en harddiskoptager og købte Yousees Samsung box. Når kortet sidder i den, er der ingen problemer. Sjovt nok viser boksen at signalstyrken ret konstant svinger mellem 0 og 5. Yousees kundeservice siger at signalet skal være mellem -5 og 5, men når signalet er på 0 kommer der mikroudfald i lyden og også en anelse pixelering. Jeg har skruet lidt op for min antenneforstærker, hvilket stort set kurerede problemet.
Prøv at spørge Yousee om du kan låne en boks?