Debat om digitale tv-kanaler, HDTV, tv-distributører og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signal

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af tamt
Jeg har et SONY KDL-W5500 TV som giver problemer.
Præcis hver time kl. 13.00 - 14.00 - 15.00 ..... osv. døgnet rundt, kommer infobjælken frem på skærmen og billedet forsvinder i ca. 5 sek.
Jeg har opdateret til SONYs nyeste software ver 1.73, det gav ingen ændring.
På samme tidspunkt som billedudfaldet kan jeg se at signalet går fra høj til nul og kommer så langsomt tilbage igen.
Det digitale signal får jeg fra Antenneforening HorsensSyd. Som får fra STOFA.
Jeg har talt med Stofa support og de siger at det er mine stik/kabler det er galt med. Synes bare det er mærkeligt at de bliver defekte 1 gang i timen præcis.
Er der nogen der har en forklaring på mit problem?
Mvh
Tom
Brugeravatar
Af MigSelv
Hej
Ja, det lyder godt nok underligt. Bor du i nærheden af radarstation el.lign?
Et eller andet, må have en cyklus på 60 minutter, der måske "jammer" dit signal.
Eller måske anden elektrisk installation, der starter op 1 gang i timen. Hvis servicen stadig eksisterer, udførte radiostøjtjenesten, gratis målinger i "gamle dage".
Af tamt
Nu har jeg fundet fejlen!
Tv signalet havde jeg til gå gennem en SONY harddiskoptager. Når jeg sætter antennekablet direkte i TV´ er der ingen problemer. Lidt mærkeligt, men dejligt at problemet er løst.

Mvh
Tom
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Et glimrende eksempel på hvorfor man bør beskrive hele signalvejen i problemstillingen, så der ikke skydes i blinde. At sløjfe sit digitale signal igennem andet optagerudstyr frarådes generelt, hvilket har været vendt herinde en del gange efterhånden.
Af Peter Schrøder
tamt skrev:Nu har jeg fundet fejlen!
Tv signalet havde jeg til gå gennem en SONY harddiskoptager. Når jeg sætter antennekablet direkte i TV´ er der ingen problemer. Lidt mærkeligt, men dejligt at problemet er løst.
Heh. Jeg har oplevet præcist det samme, også med en Sony harddiskoptager. Nu bruger jeg den ikke mere, men en Y-connector løste ellers problemet.