Debat om digitale tv-kanaler, HDTV, tv-distributører og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signal

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg fatter ikke lige logikken bag det her...? ;;)

På mit Samsung PS50B855 (købt hos SHG) skal jeg vælge Finland under "Land" i "kanalmenuen" for at finde digitale kanaler. Hvis jeg vælger Danmark og vælger "autolagring-kabel-digital" kommer jeg til en undermenu hvor jeg skal tage stilling til nedenstående. Jeg har angivet default værdierne.

Søgetilstand:Hurtig
Netværks-ID:Manuel
Frekvens:143000 KHz
Modulation:64 QAM
Symbolhastighed:6875 KS/s

Jeg kan ikke skifte søgetilstanden, men kan godt ændre de øvrige værdier. Når jeg så starter søgning bruger fjernsynet ca. et sekund på at konstatere at der ikke er nogle digitale kanaler. :(

Såfremt jeg bruger Finland som land, kommer denne undermenu ikke frem, og fjernsynet finder alle de kanaler jeg har. ;;)

Et lille bispørgsmål. Kan det være rigtigt at man ikke kan ændre rækkefølgen fjernsynet lagrer kanalerne i når det autolagrer??? Synes ikke jeg kan finde det i manualen.
Af steen_c
har du tastet netværks id, hvis du har yousee og energi midt, så burde du kunne finde kanaler med danmark som land. og det med kanalerne, burde den også kunne. når det er 8 serien. hvis det er en dansk (eller nordisk model)
ikke parallel importeret.
skal måske opdateres, også selvom den er ny
Af michaelrdaf
Mht trådløst netværk, så har jeg fået det til at virke ved at fifle lidt med routeren, og voila så virkede det.

Jeg går ud fra at det er et nordisk fjernsyn da jeg kun kan vælge de Skandinaviske lande under landevalg. Det er købt ved SHG, og så vidt jeg ved, parallelimporterer de ikke, og forventer da også at det var blevet oplyst hvis det var...

Firmware er opdateret til den nyeste version.

Jeg er på Århus Antenneforening, dvs. Stofa, men uden Zaptor Box. Som sagt finder den alle kanaler når det står på Finland, og ingen når det står på Danmark...
Af steen_c
http://www.stofa.dk/showpage.php?shortcut=kanalsoeg

det kunne være en mulighed, der beskriver de lidt hvordan, ellers må du ringe til samsung. eller shg. (parallelimporteret kan du tjekke ved at kigge på serienr. eller ringe til samsung og oplyse serienr. der burde også være flere lande end de nordiske ved valg af land.)