Debat om digitale tv-kanaler, HDTV, tv-distributører og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signal

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af TorstenK
Har haft mit LG SL8500 LCD TV i efterhånden ca. tre måneder og er stadig meget begejstret - også selvom jeg om dagen skal bruge mørklægningsgardiner på VELUX-vinduerne og om aftenen skal slukke lampen over sofabordet for at undgå reflektioner i skærmen.
Jeg kan også sagtens leve med det halvdårlige sortniveau, for farveægtheden og det naturligt flydende billede er efter min mening "second to none".

Der er dog een ting, der skuffer - og undrer - mig. Når jeg ser DR HD smutter tekstningen en gang i mellem (ca. hvert tredje tekst - men varierende). Det er ikke tilfældet for SD kanalerne.
Heldigvis er der næsten udelukkende engelsk-sprogede udsendelser på DR HD, men min datter vil helt klart få et problem, når hun engang slipper DR Ramasjang. :)

Er det båndbredden på DVB-T signalet, der bærer skylden eller er det en fejl på TV'et?
Med andre ord - oplever I også uregelmæssig tekstning på DR HD?
Af 4xSaaby
Har et 42SL8000 og oplever det samme med at teksten smutter på DR HD.

Det startede nogle måneder siden (kan ikke lige huske hvornår), og troede egentlig det var pga. dårligere signal nu det var blevet sommer - højtryk, blade på træerne mm. Gad vide om jeg skulle tage den formodning op til overvejelse.....