Debat om digitale tv-kanaler, HDTV, tv-distributører og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signal

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af MikeNielsen
Ja, emnet siger jo nok det meste, men ja mig alligevel uddybe lidt.

Jeg står og skal til at anskaffe mig et TV her til September og jeg har nogle forskellige ting det SKAl kunne opfylde. Jeg tænkte jeg lige ville forhøre mig her så jeg måske kan få nogle meninger om hvilke skærme der opfylder mine krav.

Mine krav er:

Velegnet til gaming (Xbox 360).
Mellem 32 og 42 tommer.
Helst LED (andet kan også gøre det, kan bare godt lide at de er så tynde).
Det må IKKE koster mere end 8.000, gerne mindre.
Designet må gerne være flot.
Hvis det har nogle lækre ekstra features er det bestemt ikke dårligt.

Detn primære idé med at anskaffe mig en fladskærm er at jeg er træt af at se på et analog billede når jeg spiller Xbox, for jeg ved det kunne være så meget pænere. Og efter som jeg er en gamer sætter jeg stor pris på det samlede indtryk af et spil, hvilket jeg ikke får med en analog skærm.

I er velkomne til at stille spørgsmål eller gøre mig opmærksom på noget hvis det er.

Mange tak :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Hvis du først skal købe til september så vil jeg umiddelbart sige, at du skal vente med at tage et valg. Flere af producenterne lancerer også nye fladskærme i forbindelse med IFA 2010 messen, som netop afholdes i starten af september. Forholdet mellem skærmene og specielt priserne ser nok også anderledes ud til den tid.

Men umiddelbart skal du - foruden billedkvalitet - satse på at få en skærm med hurtig responstid og lav input lag, som begge er bigtige faktorer, hvis du primært bruger skærmen til at spille på.

Så følg lidt med herinde og se hvad det sker, og afvent. :)
Af MikeNielsen
Kan du ikke give mig et par eksempler på nogen som har det? Så jeg ved hvad jeg skal gå efter. Er virkelig helt blank omkring det
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Start med at læse nogle af vore anmeldelser. Vi har adskillige LED-modeller på listen og deres anvendelighed til spil er kommenteret i hver anmeldelse.
Af Nico
Rasmus Larsen skrev:Hvis du først skal købe til september så vil jeg umiddelbart sige, at du skal vente med at tage et valg. Flere af producenterne lancerer også nye fladskærme i forbindelse med IFA 2010 messen, som netop afholdes i starten af september. Forholdet mellem skærmene og specielt priserne ser nok også anderledes ud til den tid.

Men umiddelbart skal du - foruden billedkvalitet - satse på at få en skærm med hurtig responstid og lav input lag, som begge er bigtige faktorer, hvis du primært bruger skærmen til at spille på.

Hvilke producenter er det som forventes at lancere nye skærme til IFA?? De fleste producenter har da rullet deres 2010 line-up ud, samt præsenteret dem som lander i butikkerne indenfor det næste stykke tid...
Af MikeNielsen
Havde egentlig bare håbet på et par anbefalinger fra folk der selv har gode oplevelser med nogle skærme til gaming :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Nico skrev:
Rasmus Larsen skrev:Hvis du først skal købe til september så vil jeg umiddelbart sige, at du skal vente med at tage et valg. Flere af producenterne lancerer også nye fladskærme i forbindelse med IFA 2010 messen, som netop afholdes i starten af september. Forholdet mellem skærmene og specielt priserne ser nok også anderledes ud til den tid.

Hvilke producenter er det som forventes at lancere nye skærme til IFA?? De fleste producenter har da rullet deres 2010 line-up ud, samt præsenteret dem som lander i butikkerne indenfor det næste stykke tid...
Jeg kender ikke så meget konkret, men jeg ved at både LG og Panasonic kommer med nye modeller. :)
IFA har typisk været brugt til at lancere nye modeller, men sidste år var den dog meget stille - primært pga. finanskrisen og producenternes meget afventende holdning.