Debat om digitale tv-kanaler, HDTV, tv-distributører og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signal

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Har pga flytning måtte købe en digital stueantenne, samt en Strong srt 8100 box til mit ( nu gamle ) Samsung LE32M71B.

Alt fungerede fint, og jeg kunne modtage alle de kanaler jeg skulle i overraskende fin kvalitet.

Da jeg så tænder boxen og Tv'et en dag, viser tv'et bare beskeden "Understøttes ikke".

Boxen er direkte forbundet til Tv'et via HDMI kabel, alt er monteret korrekt, så jeg antager at det er signal typen der ikke kan gankendes eller understøttes. Jeg kan derfor heller ikke se Strong boxens menu mm.

Tv'et viser det blå Strong start billede ved opstart, men falder så ud og viser ovennævnte besked??

Nogen der har et par hurtige råd til en desperat mand ( fodbold i aften )

Takker på forhånd!!

Ps : Har søgt i forumet, men da Tv'et jo er ældre i forhold til FP standard, fandt jeg intet brugbart.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Kan boksen nulstilles så opløsningen ryger ned i SD-kvalitet, så du kan se om det er formatet den er gal med? Har du evt. et scartkabel, som du kan prøve?
Af sbn1
yakken skrev:Kan boksen nulstilles så opløsningen ryger ned i SD-kvalitet, så du kan se om det er formatet den er gal med? Har du evt. et scartkabel, som du kan prøve?
Har desværre intet scartkabel, og boxen kan tilsyneladende ikke nulstilles? Har prøvet at holde tændknappen nede nogle sekunder etc, men intet sker. Har ikke manualen til den :(

Scartkablet er nok mit bedste bud som en midlertidig løsning. Tak for ideen! Havde faktisk ikke lige overvejet det.

Andre der har ideer?
Af sbn1
Ok så er det problem løst!

Købte et scartkabel i Fona, fik boksen op på Tv'et, gik ind i menuen og fik ændret opløsningen fra 570 til 1080i. Ud med scartstikket igen, ind med HDMI og så er alt tilbage til normalt. Kan i øvrigt glæde mig over ikke at skulle se forbold via scart, få det så mildest talt ikke godt ud?

Tak for hjælpen!