Debat om digitale tv-kanaler, HDTV, tv-distributører og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signal

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Andreas86
Hey jeg genopliver lige denne ældre tråd.

Er der nogen der ved om følgende problemstilling er normal:

Jeg har lige splittet mit antennestik i væggen fra 1>2 til 1>3(f connect), men efter dette indgreb kan jeg stort set ingen forskel se på DR HD frem for normal SD kanaler. Før var det ultra skarpt.
Men det underlige er at den anden HD kanal jeg har 3+ HD står forsat lige skarpt som før jeg splittede signalet i 3.

Er dette hvad man kan forvente når man splitter signalet i 3 og hvordan kan det være at det denne forvrængning ikke findes på den anden HD kanal?

På forhånd tak.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du kan ikke forvrænge et digital signal, så det bliver mindre skarpt. Det vil ødelægge signalet helt i stedet. Så hvis der er hul igennem, så er signalet intakt. Du vil få ret synlige pixelfejl eller hele udfald i billedet hvis der er noget galt.
Af Andreas86
yakken skrev:Du kan ikke forvrænge et digital signal, så det bliver mindre skarpt. Det vil ødelægge signalet helt i stedet. Så hvis der er hul igennem, så er signalet intakt. Du vil få ret synlige pixelfejl eller hele udfald i billedet hvis der er noget galt.
Det var også det jeg gik ud fra for starten, det er det der er så mærkeligt, for det er 100% sikkert at efter jeg splittede signalet er DR HD blevet mindre skarpt på begge mine hd tv.
Virker meget usandsynligt at det er et tilfælde, men OK. Fatter ikke rigtig hvorfor så :/