Debat om digitale tv-kanaler, HDTV, tv-distributører og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signal

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har et Sony W5500 tv og et YouSee programkort så jeg kan se de 'gratis' HD kanaler, fx DR HD, TV2Sport HD, Kanal 5 HD ect, men hvordan kommer jeg til at se VM i HD?

YooSee skriver:

DR HD - kanal 3
TV 2s kampe i HD – kanal 33
CANAL9s kampe i HD – kanal 34

Du skal være opmærksom på, at hvis du har lavet en favoritliste,
der er længere end 33 kanaler, så skal du søge efter de to HD-kanaler,
da din favoritliste overskriver de to kanaler.

Fakta om VM i HD

For at du kan se VM-kampene i HD, skal du have et tv af typen
Full HD eller HD Ready med indbygget digital modtager (DVB-C) af typen MPEG4.
Har dit tv ikke indbygget digital modtager, skal du have YouSee Boks.

Kampene på DR HD kan ses af alle kunder med Grundpakken,
det gælder også TV 2s kampe, men da vi sender TV 2s kampe i HD-kvalitet
på en særlig digital kanal, kræver det, at du har et abonnement på
YouSee Plus for at se dem.

Kampene på CANAL9 kan du se med Mellem- eller Fuldpakken.
HD-versionen af kampene sender vi, ligesom TV 2-kampene,
på en særlig HD-kanal, som også kræver, at du har et abonnement
på YouSee Plus.

OK det betyder at jeg kan tage DR's HD kampe uden at ændre noget. Jeg har iøvrigt fuld pakke.

Men TV2 sender på 'kanal 33' og Kanal 9 sender på 'kanal 34'. Hvordan finder jeg dem ?

Jeg kan jo ikke nogen steder se YouSee kanalerne i YouSee nummerorden, eller kan jeg ? (Sony W5500)
Af dkscan
Hvis W5500 er sat til automatisk opdatering, så burde de nye kanaler dukke op af sig selv et eller andet sted i listen.
På mit W4500 kommer nye kanaler automatisk til på første ledige plads. W5500 er nyere og har vist nok, afhængig af om det kører med nyeste firmware, mulighed for at tage højde for LCN (Logical Channel Numbering), så kanalerne nummereres efter YouSee's anbefalinger.
Hvad der så sker, hvis man selv har flyttet rundt på kanalerne aner jeg ikke, men det kan en W5500-ejer måske kaste lys over.

Hvis alt glipper vil en fornyet kanalsøgning sikkert få de manglende kanaler frem.
Brugeravatar
Af Infinity
Hvad Hedder de to nye kanaler i stations ID'en ?

Jo jeg har ca 50 kanaler og har byttet rundt. Automatisk opdatering er sat til.

Jeg har ikke lyst til at lave en ny søgning - dettager en times tid at flytte kanalerne om til den rækkefølge jeg ønsker (først DR's så TV2's, så TV3's så øvrige danskle småkanaler og derefter Musik, Børn, Sverige, Norge, England, USA, Tyskland, Frankrig og diverse.
Af dkscan
De hedder 2VMHD og C9VMHD.
Brugeravatar
Af Infinity
Tak for hjælpen, så er de på plads!

Jeg fandt dem som nr 198 og 201, så det var nok derfor jeg overså dem i første omgang. O_O