Debat om digitale tv-kanaler, HDTV, tv-distributører og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signal

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej alle i kloge hoveder på flatpanels :)

Jeg vil gerne have skiftet mit gamle fladsærms tv ud da det kun har en hdmi indgang. Det er lidt bøvet at skulle om og skifte kabel hvergang jeg enten vil spille på xboxen eller se en bluray film.
Derfor er jeg nu gået på jagt efter et nyt og tænkte i herinde har en hel del mere forstand på det end jeg har :)
Jeg har kigget lidt på Panasonic 42" Plasma-TV TX-P42G20E
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=591378

til lige godt 7.000 kroner - men er blevet lidt i tvivl da jeg har hørt at det larmer? og plasma har problemer med burn in?

hvad ville i ellers anbefale til lige under 10.000?
Det skal helst være 32"+ og have flere hdmi indgange

på forhånd tak
Senest rettet af RLarsen 31. maj 2010, 18:21, rettet i alt 1 gang.
Af Gadeberg87
Der er ingen tvivl om at det er en af de skærme med den absolutte bedste billedkvalitet du kan finde lige nu. Så det er slet ikke noget dumt bud.
Personligt syntes jeg ikke det larmer, og hvis det gør, vil jeg mene at man da har skruet op for lyden, så det ikke burde være et problem, men det er jo bare min mening:)
Ang. burn-in, så har panasonic vist nok fået reduceret det markant! Correct me if i'm wrong! Så det burde ikk være et stort problem for dig, med mindre du spiller utrolig meget Fifa, så scoreboardet er på skærmen rigtigt længe af gangen.
Hvis du har pladsen til det så kunne 50"'eren også være en mulighed til lige under 10.000:
http://www.pricerunner.dk/pl/2-2582902/ ... ;;;&sort=4
Af RLarsen
Gadeberg87 skrev:Der er ingen tvivl om at det er en af de skærme med den absolutte bedste billedkvalitet du kan finde lige nu. Så det er slet ikke noget dumt bud.
Personligt syntes jeg ikke det larmer, og hvis det gør, vil jeg mene at man da har skruet op for lyden, så det ikke burde være et problem, men det er jo bare min mening:)
Ang. burn-in, så har panasonic vist nok fået reduceret det markant! Correct me if i'm wrong! Så det burde ikk være et stort problem for dig, med mindre du spiller utrolig meget Fifa, så scoreboardet er på skærmen rigtigt længe af gangen.
Hvis du har pladsen til det så kunne 50"'eren også være en mulighed til lige under 10.000:
http://www.pricerunner.dk/pl/2-2582902/ ... ;;;&sort=4
hvor længe er utrolig meget? jeg spiller netop fifa.
Jeg tror jeg nøjes med 42" så kan jeg gemme det jeg sparer i forhold til 50" modellen og købe et nyt om 10 år i stedet :)
Af efbfan
Hvordan er dette omtalte TX-P42G20E i forhold til samsung c6005 serien.. Hvad er bedst - billedmæssigt?

Hvis man oftest har skærmen tilslutte en pc, og spiller meget fifa? Er det så en dum idé med plasma?
Af Gadeberg87
hvor længe er utrolig meget? jeg spiller netop fifa.
Jeg tror jeg nøjes med 42" så kan jeg gemme det jeg sparer i forhold til 50" modellen og købe et nyt om 10 år i stedet
Det er svært at sætte et konkret interval på, men 2-3 timer dagligt vil jeg ikke bekymre mig om.
Hvordan er dette omtalte TX-P42G20E i forhold til samsung c6005 serien.. Hvad er bedst - billedmæssigt?

Hvis man oftest har skærmen tilslutte en pc, og spiller meget fifa? Er det så en dum idé med plasma?
Nu har jeg ikke selv nogen erfaring med det nævnte Samsung, men G20 giver dig helt klart bedste billedkvalitet for pengene! Hvis du vil have en bedre billedkvalitet, så hedder det nok VT20, V20 eller brugte Pioneer. Brug af plasma som monitor er ikke det bedste. Det skal i hvert fald ikke være til brug som "stille stående arbejde".
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg ville ikke købe plasma, hvis det primære formål var at spille på skærmen. Hvad enten det er fra en PS3 eller en PC. Burn-in er godt nok minimeret i sidste par år, men som ren spilleskærm, så risikerer du altid at have en HUD siddende samme sted i flere timer.
Af RLarsen
nu har jeg fået tv'et \o/

jeg har lige et ekstra spørgsmål - Nu har jeg Canal Digital parabol abbonnement. Kan jeg på en eller anden måde få alle kanalerne på tv'et istedet for canal digital boxen. Så jeg kan skifte mellem alle kanalerne med min tv fjernbetjening og så gemme den til canal digital tuneren til side.
Lige pt har jeg gang i alt for mange fjernbetjeninger :)

og så ved jeg ikke om jeg kan lide det der sub field drive - det er somom billedet kører på en underlig måde (mere flydende måske?) - men det er nok en vanesag

nu har jeg et optisk kabel i tv'et til mit z5500 højtaler sæt - skal jeg indstille det nogle steder? synes ikke der er så mange lyd indstillinger.
Ville lyden være bedre hvis jeg satte kablet direkte i min xbox i stedet?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Sub-field drive er ikke noget du kan slå fra eller til. Det har altid været der - også før nogen fandt på at skrive det i specifikationerne og også for 5 år siden. Dét du ikke kan lide er "motion interpolation", som så kører ved samme frekvens som sub-field drive. Det er noget andet.
Af RLarsen
hvad er intelligent frame creation? det ser ud til at hjælpe lidt når jeg slår det fra
Af trykkertor
IFC er en funktion der analyserer 2 billeder, og kalkulerer et billede det passer i mellem.
Det skal normalt give mere flyd i billedet.
Af RLarsen
nok det jeg synes ser lidt underligt ud så
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
RLarsen skrev:hvad er intelligent frame creation? det ser ud til at hjælpe lidt når jeg slår det fra
IFC er netop "frame interpolation" som jeg beskriver, og det er en algoritme som er synkroniseret med frekvensen på sub-field drive, dvs. de indsatte billeder udregnes med samme frekvens.
Af RLarsen
hvad er det der hedder super opløsning? den står lige nu på middel - synes ikke rigtigt jeg kan se nogen forskel når jeg skifter tilmaksimum eller slår det fra