Debat om digitale tv-kanaler, HDTV, tv-distributører og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signal

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej

Jeg har nu i forskellige tråde læst om et gennemgående problem, som handler om, at kanalerne pludselig skifter plads på fjernsynet - specielt den sidste uges tid.

Det, jeg lige hæfter mig ved er, at af alle de indlæg, jeg siden i går har læst, har alle et LG fjernsyn og alle har YouSee kabel-TV.

Derfor denne nye tråd. Jeg kunne godt tænke mig at vide, om der måske kunne være nogle, der har det samme problem men har et andet mærke af TV eller en anden TV-udbyder end YouSee. Det kunne være interessant at vide, om der er en sammenhæng mellem TV-mærke og TV-udbyder.

Vi har nøjagtigt det samme problem med vores LG 42SL9500 - både mht. tiden, som er forkert og kanalerne, der bytter plads - og vi har også YouSee kabel-TV. Det var min mening, at jeg ville ringe til LG her til morgen, men det kan jeg se, at andre har gjort. Jeg har også været i dialog med YouSee, som hævder, at de ikke har lavet nogle kanalomlægninger fornylig, men foreslår, at man skal slå softwareopdatering fra, hvilket jeg også har gjort. Jeg har også prøvet modellen med at sætte land = Sverige. Her kan man også fravælge 'Automatisk Programopdatering', hvilket man ikke kan med land = '- -'. Til gengæld kan man med Sverige som land ikke lægge programmerne i den ønskede rækkefølge. Det er ikke så smart, at TV2 f.eks. har kanalplads nr. 187. Jeg ved godt, at man kan oprette en favoritliste, men kanalerne beholder stadig de samme numre.

Venlig hilsen
Igel
igel skrev:Derfor denne nye tråd. Jeg kunne godt tænke mig at vide, om der måske kunne være nogle, der har det samme problem men har et andet mærke af TV eller en anden TV-udbyder end YouSee. Det kunne være interessant at vide, om der er en sammenhæng mellem TV-mærke og TV-udbyder.
Har Yousee og Samsung TV. Ingen problemer med at kanalerne flytter sig eller forsvinder. Har desuden en Yousee/Samsung box som heller ikke har problemer.
Af igel
Hej

Tak for svaret. Håber, at flere vil komme med et input. Med dit svar ser det næsten ud til, at det er hos LG, fejlen ligger.

Det kunne være spændende at finde ud af, om det kun er kombinationen LG og YouSee, der har problemet, så derfor håber jeg, at der er andre ligesom du vil komme med et input.

Vi har haft vores TV tændt nu i et par timer, men indtil nu ligger kanalerne stadig på deres vante plads, medens der er andre her på sitet, som har haft en "kanalrundfart" i dag.

God dag til alle.

Igel
igel skrev:Hej

Jeg har nu i forskellige tråde læst om et gennemgående problem, som handler om, at kanalerne pludselig skifter plads på fjernsynet - specielt den sidste uges tid.

Det, jeg lige hæfter mig ved er, at af alle de indlæg, jeg siden i går har læst, har alle et LG fjernsyn og alle har YouSee kabel-TV.

Derfor denne nye tråd. Jeg kunne godt tænke mig at vide, om der måske kunne være nogle, der har det samme problem men har et andet mærke af TV eller en anden TV-udbyder end YouSee. Det kunne være interessant at vide, om der er en sammenhæng mellem TV-mærke og TV-udbyder.

Vi har nøjagtigt det samme problem med vores LG 42SL9500 - både mht. tiden, som er forkert og kanalerne, der bytter plads - og vi har også YouSee kabel-TV. Det var min mening, at jeg ville ringe til LG her til morgen, men det kan jeg se, at andre har gjort. Jeg har også været i dialog med YouSee, som hævder, at de ikke har lavet nogle kanalomlægninger fornylig, men foreslår, at man skal slå softwareopdatering fra, hvilket jeg også har gjort. Jeg har også prøvet modellen med at sætte land = Sverige. Her kan man også fravælge 'Automatisk Programopdatering', hvilket man ikke kan med land = '- -'. Til gengæld kan man med Sverige som land ikke lægge programmerne i den ønskede rækkefølge. Det er ikke så smart, at TV2 f.eks. har kanalplads nr. 187. Jeg ved godt, at man kan oprette en favoritliste, men kanalerne beholder stadig de samme numre.

Venlig hilsen
Igel
Jeg troede det var mig der var ved at blive sindsyg. Jeg har et LG SL8500 og Yousee og har inden for de sidste 2 uger oplevet 2 gange at stort set alle mine kanaler er forsvundet eller byttet plads så jeg har været nødsaget til at lave en ny søgning og indstille kanalerne igen. Har før haft land sat til "--", men nu har jeg sat den til "Sverige". På SL8500 kan man sagtens selv vælge rækkefølgen på kanalerne, man skal blot slå "automatisk nummerering" eller hvad det nu hedder fra når man laver en ny søgning på kanaler.
Mighty skrev:
Jeg troede det var mig der var ved at blive sindsyg. Jeg har et LG SL8500 og Yousee og har inden for de sidste 2 uger oplevet 2 gange at stort set alle mine kanaler er forsvundet eller byttet plads så jeg har været nødsaget til at lave en ny søgning og indstille kanalerne igen. Har før haft land sat til "--", men nu har jeg sat den til "Sverige". På SL8500 kan man sagtens selv vælge rækkefølgen på kanalerne, man skal blot slå "automatisk nummerering" eller hvad det nu hedder fra når man laver en ny søgning på kanaler.
Hej

Rart at høre det med at slå 'automatisk nummerering' fra, det vil jeg prøve næste gang, når fjernsynet har været på "kanalrundfart" ::l
Jeg har prøvet det før, men kunne ikke se nogen ændring på noget, men det var med land = '--'.

- Er stadig spændt på at høre flere reaktioner - specielt, om der overhovedet er nogen med et andet mærke end LG, som har haft disse problemer. Foruden Peter Schrøder har vi noget familie med kombinationen Samsung/YouSee, som heller ikke har haft problemer. Tværtimod lagde kanalerne sig pænt i toppen, så det vist ikke var særligt nødvendigt at sortere i dem.

Venlig hilsen
Igel
Brugeravatar
Af Johnjohn
Hej alle
mit LG SL8500 fik den store kanal rundfart i nat med at kanaler blev udskiftet med diverse andre kanaler, blev kodet kanal info manglede eller fik besked om intet signal,andre tv kanaler var kun lyd, jeg har også mistet kanal pladser som ikke kan gendannes uden ny søgning,
her til formiddag er kanalpladserne et stort rod, og det er ikke første gang det sker, jeg havde lige lavet en ny søgning for et par uger siden hvor ændrede net id fra 150 til 151 og håbede det var der problemet lå.

jeg er meget utilfreds men kan ikke tro at det er SL8500 der selv skifter rundt på kanalerne yousee må da have gang i noget deres drift info når jeg søger på postnummer 2000 skrev da også at yousee har gang i nogen optimeringer på nettet!

men hvis det er SL8500 der har problemet og det ikke bliver rettet vil jeg forsøge at ophæve købet.
syntes iøvrigt at det er dårligt af LG at der ikke er kommet en løsning på EPG problemet
igel skrev:Hej

Det var min mening, at jeg ville ringe til LG her til morgen, men det kan jeg se, at andre har gjort. Jeg har også været i dialog med YouSee
Venlig hilsen
Igel
hej igel hvor kan du se at andre har kontaktet LG har lige kikket nyeste forrum emner igenem og kan ikke se noget
Af Jacob23
Hej
Jeg har et Pana og modtager tv fra YouSee. Den sidste uges tid har jeg oplevet 3 gange at når jeg tænder mit fjernsyn står der:
"Ingen kanaler fundet
Kontroller tilslutningen eller lokale udsendelser
Tryk på OK for at starte Autosøgning"

Har snakket med YouSee support flere gange og de mener det er mit tv der er noget galt med.

Nogen der ved hvad det kan være...????
Af mgala666
Har præcis samme problem.

Men mon ikke det er Yousee, der driller?

Under driftinfo i 2750 Ballerup stod i der i går, er der skulle laves en opdatering natten til i dag, og at det kunne medføre gener.

Første gang jeg oplevede, at kanalerne forsvandt helt var i søndags, og igen i går aftes. En ny søgning fandt dem dog, men ret ufedt, når de lige var sorteret...

Nu står der under driftinfo, at ens samsung boks kan miste kanalguide info, og så skal man genstarte boksen. Har dog ikke sådan en, men overvejer yousee plus, men synes de laver ret dårlig reklame for dem selv pt ;;)

Tror næppe at DK har fået selvudviklet næsten synkron opstået fladskærms virus gennem deres DVB C tuner.
Af Jacob23
mgala666 skrev:Har præcis samme problem.

Men mon ikke det er Yousee, der driller?

Under driftinfo i 2750 Ballerup stod i der i går, er der skulle laves en opdatering natten til i dag, og at det kunne medføre gener.

Første gang jeg oplevede, at kanalerne forsvandt helt var i søndags, og igen i går aftes. En ny søgning fandt dem dog, men ret ufedt, når de lige var sorteret...

Nu står der under driftinfo, at ens samsung boks kan miste kanalguide info, og så skal man genstarte boksen. Har dog ikke sådan en, men overvejer yousee plus, men synes de laver ret dårlig reklame for dem selv pt ;;)

Tror næppe at DK har fået selvudviklet næsten synkron opstået fladskærms virus gennem deres DVB C tuner.
Nå så er jeg ikke den eneste :-)
Hver gang jeg snakker med YouSee, siger de at der ikke er nogen fejl fra deres side af... Men det kan da umuligt være tv'et nu vi er to med totalt samme problem.
Af igel
Hej JohnJohn

Jeg fandt noget om det bl.a. i denne tråd: Lg 50ps8000 glemmer tiden

http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... highlight=

Her er der flere, der har skrevet om det samme problem. Der er jo rigtigt gang i dette forum, så emnerne bliver hurtigt væk ;) , så det er lidt svært at finde tilbage til emnerne. Jeg er ny her på forum'et, så måske har jeg ikke lige fundet den bedste løsning til at finde rundt endnu.

Jeg har dog ikke haft problemer med vores fjernsyn siden sidste scanning den 16/5, så vidt jeg husker. Her ændrede jeg net-id fra 701 til 700, som det er i vores område, for at se, om det skulle have nogen indvirkning. Jeg melder tilbage når/hvis det går galt igen. Men andre TV-mærker kan åbenbart også have problemer. Der kan jo være mange derude med samme problemer men som ikke ved, at dette forum eksisterer og kan fortælle om det. Jeg havde selv svært ved at finde noget om det på nettet.

Venlig hilsen
Igel
Af Mighty
Så er den gal igen!!

Kom netop hjem fra arbejde og tændte for mit LG SL8500 med det resultat at en del af kanalerne er forsvundet igen. Dette er 3. gang indenfor de sidste to uger og fuldstændig uacceptabelt.
Den eneste måde at få kanalerne tilbage er ved at lave en ny søgning, hvilket er pænt irriterende. Er der noget man skal slå fra på fjernsynet for at forhindre dette? Har haft land sat til både "--" og "Sverige" - ingen af delene hjælper.
Nogen af jer her i tråden der har haft fat i LG support eller YouSee?
Kan det have noget med antennekabelet at gøre - hvis nu det ikke er skærmet ordentligt er den måske lettere modtagelig overfor forstyrrelser?
Nu vil jeg prøve at slå softwareopdatering fra også for at se om det hjælper...
Af GEU
Mit har nu kørt fint siden torsdag. Så håber det bliver ved med det :(
Af julemanden
Hej

Tror vi alle linker til hinandens tråde - da vi alle har samme problem - Jeg har Yousee fuldpakke kabel tv - MEN jeg har panasonic 42'' mpeg4 plasma - Men samme problem er at man i de sidste uger skal omrokere sine kanaler til de numre man gerne vil have dem til at være på !

http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... 897#102897

Har sat til SVERIGE som de sagde i butikken